Hoonteck iPhone Digital XG w./XG DB-I
Fra : Christian Catu

Dato : 21-07-01 11:18

Er der nogen der har erfaringer med subj. Jeg står for at skulle købe nyt
lydkort, og dette virker meget tiltalende på mig. Jeg har altid haft
creative kort, men jeg har hørt meget dårligt om dem på de sidste. Jeg
bruger w2k, og er meget interesseret i at høre om kortet er kompatibelt med
os, spil, og hvordan det ellers "arter" sig!

Catu

Fra : DaWizeGuy

Dato : 21-07-01 12:08

"Christian Catu" <catu@worldwidenerds.dk> wrote in message
> [...]
med
> os, spil, og hvordan det ellers "arter" sig!

Hvis du skal bruge dit lydkort til spil, vil jeg anbefale et Creative
Soundblaster Live! 5.1 i stedet. Det er det mest kompatible med EAX, og
kører uden problemer på langt de fleste systemer. De problemer der er med
Live! kortene er udelukkende relateret til VIA's 686B Southbridge og kan
næsten altid løses ved en simpel bios-opdatering og installation af VIA's
4-in1 drivere.

Jeg ved ikke så meget om Hoontech udover at det har en Yamaha
audioprocessor, som ikke er helt så god til spil som Creatives EMU10K1. Jeg
mener heller ikke, at den understøtter 6 højtalere i spil (EAX 5.1).

---
Mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 21-07-01 16:34

"Christian Catu" <catu@worldwidenerds.dk> skrev:

> [...]
> bruger w2k, og er meget interesseret i at høre om kortet er kompatibelt med
> os, spil, og hvordan det ellers "arter" sig!

Jeg var træt af at mit Creative Live havde lidt problemer med
skratten engang imellem og købte derfor et Hoontech Digital
XG w./XG DB-I. Godt nok ikke IPhone, men denne:
<http://www.xs-sound.dk/xg.htm>

For det første nægtede medfølgende software at køre på min
danske udgave af Win2k. Jeg spurgte forhandler som forklarede
at den kørte fint på hans Win2k, men uanset hvor meget jeg så
forsøgte, så ville den ikke. Det gik ned så snart jeg startede
det. (Det sædvanlige kontrolpanel med mixer osv.)
Hentede nyeste driver og software på deres hjemmeside, men
det nægtede stadig at køre.

For det andet virkede det kun med 2 speaker output. Jeg kunne
ikke få lov til at vælge 4 da feltet simpelthen var gråt og jeg havde
koblet 4 højttalere på. Efter lidt søgen på deres hjemmeside fandt
jeg ud af at Win2k-driveren ikke understøttede 4 spk. out på da-
værende tidspunkt. (Noget der ikke lige stod nævnt uden på kas-
sen.) Det var jo ligesom ikke så smart da jeg har netop havde
købt det pga. 4 højttaler-output og med 2 lød det faktisk som en
gammel transistorradio i forhold til SB Live, efter min mening.
Det røg efter 3 dage tilbage til forhandler igen.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Catu

Dato : 22-07-01 15:58

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gammel transistorradio i forhold til SB Live, efter min mening.
> Det røg efter 3 dage tilbage til forhandler igen.

Hvor lang tid er dette siden. Jeg kan jo se på de henvisninger xs-sound.dk
har til tests, at kortet for gode karakterer. Mon ikke de har lavet
ordentlige w2k drivere til det nyere iphone kort?

Tak for hjælpen!

Catu

Fra : Madsen

Dato : 22-07-01 16:07

> [...]

> har til tests, at kortet for gode karakterer. Mon ikke de har lavet
> ordentlige w2k drivere til det nyere iphone kort?

Det var i uge 23 jeg døjede med det kort.
Jeg var faktisk en del skuffet over den Win2k-driver.
Har lige prøvet at være inde på <www.hoontech.com> men den
er åbenbart død lige nu, men her fandt jeg dengang et screenshot
af hvordan driveren i Win9x ser ud inde i Kontrolpanelet hvad ind-
stillingsmuligheder angår, og her var Win2k-driveren barberet ned
til et latterligt minimum ved siden af Win9x-driveren, men det er
muligt at der siden er kommet en nyere driver til Win2k.
Jeg turde bare ikke på daværende tidspunkt at vente på den, men
valgte at levere kortet tilbage i stedet.

Inde på <www.hoontech.com> kan man ellers vælge en engelsk
udgave af siden og så er der noget der hedder "user-forum" eller
noget lignende. Det var jeg jeg fandt info om at driveren til Win2k
ikke understøtter 4 højttalere.

> Tak for hjælpen!

Velbekom.

--