Hvilken producent af RAM anbefales
Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 21-07-01 10:39

Hvilken producent af RAM anbefales:

De følgende priser er for 256MB / 168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts

Apacer - 416 kr.
Buffalo - 569 kr.
Crucial - 799 kr.
HYNIX - 545 kr.
Hyundai - 519 kr.
Kingston - 431 kr.
PQI - 363 kr.
Simple Technology - 468 kr.
Veritech - 340 kr.

Hvem kan anbefales og hvem kan ikke???

Mvh. Kenneth

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 21-07-01 10:42

Jeg glemte lige at spørge;
Hvad er forskellen på SDRAM PC133 og SDRAM PC133 ECC

MVH Kenneth

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-07-01 11:55

"Kenneth R. Hansen" <kr_hansen@it.dk> writes:

> Jeg glemte lige at spørge;
> Hvad er forskellen på SDRAM PC133 og SDRAM PC133 ECC

ECC ram kan rette en fejl i en bit ud af 64 bits i ram
kredsen. Desuden kan den opdage hvis der er fejl i op til 4 bits men
ikke rette den. ECC ram kræver et motherboard der understøtter det, og
man skal forvente at det kører lidt langsommere end normal ram.

Hvis du køre Linux/WinNT/Win2000 kan styresystemet sættes op til at
fortælle dig at der blev fundet fejl i dit (ECC) ram. Det er meget nyttigt
at vide hvis det er en server der ikke må gå ned.

Kort sagt om ECC:
- Lidt dyrerere end normal ram
- En anelse langsommere
- Kræver motherboard understøttelse
+ Noget mere sikkert, godt at bruge i en server.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-07-01 11:41

"Kenneth R. Hansen" <kr_hansen@it.dk> writes:

> Hvem kan anbefales og hvem kan ikke???

Jeg bruger selv Kingston og har ingen problemer med det. Crucial er
meget anerkendt men det er jo også noget dyrere i dit priseksempel.

Fra : Christian Catu

Dato : 21-07-01 12:08

Hvis du skal have Crucial, så køb det via deres web site, www.crucial.com.
Det gør det en del billigere. Husk at vælge den engelske butik (ikke den
amerikanske)

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 21-07-01 12:40

HYNIX er Hyundai's nye navn hvad angår ram...

- Jeg bruger selv Kingston, det virker perfekt. Til prisen i dit eksempel,
er Kingston et oplagt valg.

/c

Fra : Khawk

Dato : 21-07-01 11:47

Kenneth R. Hansen <kr_hansen@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jbiko$2n8$1@sunsite.dk...
> Hvilken producent af RAM anbefales:
>
> De følgende priser er for 256MB / 168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts
>
> Apacer - 416 kr.
Er vist god kvalitet med mulighed for overclocking

> Buffalo - 569 kr.
> Crucial - 799 kr.
> HYNIX - 545 kr.
> Hyundai - 519 kr.
Disse kender jeg ikke

> Kingston - 431 kr.
God kvalitet, men vist ikke så god mulighed for overclocking

> PQI - 363 kr.
Det påståes at det kun er deres 512MB blokke der er problemer med.

> Simple Technology - 468 kr.
> Veritech - 340 kr.
Disse kender jeg ikke

Fra : Santa Xcaze

Dato : 21-07-01 20:58

Kingston super gode, men OC det kan de faenme ik!!!

Fra : Martin Dantoft

Dato : 22-07-01 07:05

> PQI - 363 kr.
> Simple Technology - 468 kr.
> Veritech - 340 kr.
>
> Hvem kan anbefales og hvem kan ikke???
>

> Mvh. Kenneth

Hej Kenneth.

Jeg har lige købt 512MB PQI og det virker fint på min PC.

M.V.H.
Martin

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 22-07-01 23:56

> Hvilken producent af RAM anbefales:
>
> De følgende priser er for 256MB / 168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts

> Buffalo - 569 kr.

Tjaaa det er min personlige favorit. De fejler aldrig noget, kan overclockes
pænt og er bare perfekt. Bruger dem faktisk i alle de maskiner jeg sælger.