Netværksproblemer ! switch/vista/media cen~
Fra : KB

Dato : 31-07-08 12:10

Hej Gruppe.

Jeg har nogle problemer som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har 3 computere som jeg gerne vil have til at kunne se hinanden så der
kan overføres filer osv.
Den ene kører Vista, en kører XP home og en kører XP proffessionel.

Problemet er at jeg kan slet ikke få dem til at se hinanden overhovedet !

Enter er det mig der har forkert udstyr eller også gør jeg noget helt
forkert.

Jeg har en internetforbindelse fra Perspektiv bredbånd og den kører perfekt
på alle maskiner.

Linjen kommer fra et kabelmodem og kører videre ind i en gigabit switch og
herfra ud til maskiner - er det her problemet er - skal jeg bruge en router
?
Har lige investeret i en D-link DGS1008D switch og den kører fint internet.

Jeg har prøvet alle mulige ting med de samme arbejdsgrupper, slukning af
firewalls osv. men maskinerne vil bare ikke se hinanden.

Nu har jeg så også investeret i en media center extender ( linksys DMA2100 )
da jeg gik og håbede på ( naivt måske ) at den bare ville spille
når den blev sluttet til switchen, men selvfølgelig vil den ikke det. Den
får fin kontakt med internettet og blev fint opdateret men computeren kan
bare ikke se den når jeg prøver at linke de to.

Jeg ved det er en lang blandet smøre men jeg håber der er nogle der har
nogle forslag.

Mvh.
Kenneth

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 31-07-08 14:34

"KB" <kennethbang@nospamtiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> router ?
> Har lige investeret i en D-link DGS1008D switch og den kører fint

En router vil løse dit problem. Kabelmodem i Wan port på router.
Så skal du bruge Gigabit så sæt switchen en en lan port på routeren og dine
maskiner i switchen.

Mogens

Fra : KB

Dato : 31-07-08 16:57

Tak for et hurtigt svar. Det vil jeg prøve.

Kenneth

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-07-08 21:54

> [...]
> bare ikke se den når jeg prøver at linke de to.
>
> Jeg ved det er en lang blandet smøre men jeg håber der er nogle der har

Har du også husket at dele drevene, så de bliver synlige på netværket?
Højreklik på drevet i Stifinder og tilllad deling.

Kurt

Fra : KB

Dato : 31-07-08 23:26

Har husket at dele drev.

Lige et spørgsmål - hvad er det præcis routeren gør når den placeres før
switchen ?

Skulle man så ikke tro at "oplysningerne" bare kører igennem switchen som
før ?

Mvh.
Kenneth

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-08-08 10:16

> [...]
> switchen ?
>
> Skulle man så ikke tro at "oplysningerne" bare kører igennem switchen som

Den uddeler interne IP adr. til dine maskiner så de ligger på samme net. Og
så kan de ses.

Mogens

Fra : KB

Dato : 01-08-08 14:45

Ok. Takker igen.

Fra : lars

Dato : 01-08-08 15:31

> Jeg ved det er en lang blandet smøre men jeg håber der er nogle der har
> nogle forslag.
>
> Mvh.
> Kenneth

Her er en guide. http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

ud over det så kan problemet ligge i dine firewalls når de er tænt, så
blokkere de, de programmer man bruge til at se hinanden med og derfor er de
ikke at finde.

Fra : Soren Nedergaard

Dato : 14-08-08 20:22

"lars" <levithannSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Du har få mange råd her, men - undskyld mig - efter min mening ikke noget
rigtigt konskruktivt. Hvis alle dine tre maskiner kan gå på internettet via
switchen og kabelmodemet, har de sikker fået ipadresse i det samme range og
burde kunne se hinanden. Grundlæggende skal du checket først om du har ip
konnektivitet.

Det gør du ved at finde ipadresserne på dine tre maskiner, vælg start -
kør/run - skriv CMD. Her åber DOS prompten og du skriver ipconfig for at
finde din ipadresse. I samme vindue kan du skrive PING 192.68.1.2 hvis
modpartners ip adresse er dette. Hvis det virker korrekt er det et PC
opsætningsproblem og netværket virker korrekt.

Mvh

Søren