udskriver 'Hello World' i stedet for min s~
Fra : MooreHojer

Dato : 02-08-08 15:22

Hej NG

har en fil som hedder index.php som indeholder følgende kode:

----
<i>her lugter lidt af fisk </i>
----

men i stedet for at udskrive teksten udskriver den 'Hello World'.
Hvis jeg omdøber filen til index.html så udskrives teksten korrekt.

Nogen der har en ide om hvor jeg skal lede efter fejlen?

--
MooreHojer

Fra : Dan Storm

Dato : 02-08-08 15:32

MooreHojer skrev:
> Hej NG
>
> har en fil som hedder index.php som indeholder følgende kode:
>
> ----
> <i>her lugter lidt af fisk </i>
> ----

Indsæt lige hele kildekoden i index.php ( hvis der er altså er mere end
lige den ene linie)

Derefter, så indsæt lige en liste over de filer du har liggende i den
mappe som index.php og index.html ligger i.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : MooreHojer

Dato : 02-08-08 15:38

> Indsæt lige hele kildekoden i index.php ( hvis der er altså er mere end
> lige den ene linie)

Der er kun den ene linie

> Derefter, så indsæt lige en liste over de filer du har liggende i den
> mappe som index.php og index.html ligger i.

Der er kun de to filer

http://phpmyadmin.seglen21.dk/ (directory listing)

http://phpmyadmin.seglen21.dk/index.html
http://phpmyadmin.seglen21.dk/index.php

--
MooreHojer

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-08-08 16:09

Den Sat, 02 Aug 2008 16:37:58 +0200 skrev MooreHojer:

> Der er kun den ene linie

> Der er kun de to filer
>
> http://phpmyadmin.seglen21.dk/ (directory listing)
>
> http://phpmyadmin.seglen21.dk/index.html
> http://phpmyadmin.seglen21.dk/index.php

Du får lige et møjfald
Du kan vel forstå at din index.php ikke skriver Hello World hvis der står
Der Lugter af Fisk i den - ikke?
Altså har du ikke fået den nye version overført korrekt, eller kludret i
det med teksten.
Læg index.php filen på serveren som index.txt (bare omdøb den), så kan vi
læse den.

--
Karl Erik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-08-08 16:37

Den Sat, 02 Aug 2008 17:12:26 +0200 skrev MooreHojer:

> http://phpmyadmin.seglen21.dk/index.txt
>
> filen er kopieret *på* serveren og om omdøbt *på* serveren...

Fint - så kan du slette index.php, hvor efter du omdøber index.txt til
index.php

Er du sikker på at din udbyder har aktiveret PHP på serveren? Typisk hvis
den kører Linux/UNIX. Hvis det er en Windows server kører den sikkert ASP.

--
Karl Erik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-08-08 16:45

> http://phpmyadmin.seglen21.dk/index.txt
>
> filen er kopieret *på* serveren og om omdøbt *på* serveren...

Når jeg lige slår op i opslagsværket i øverste etage er det da vist noget
med - echo "Her lugter af Fisk"; - eller lignende.
Et godt råd: vent med formatering af teksten til det virker.

--
Karl Erik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-08-08 16:52

Den Sat, 02 Aug 2008 15:44:42 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Når jeg lige slår op i opslagsværket i øverste etage er det da vist
> noget med - echo "Her lugter af Fisk"; - eller lignende. Et godt råd:
> vent med formatering af teksten til det virker.

<head>
<title>PHP Test</title>
</head>
<?php echo 'Her lugter lidt af Fisk'; ?>

--
Karl Erik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-08-08 17:01

On Sat, 2 Aug 2008 16:22:19 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>men i stedet for at udskrive teksten udskriver den 'Hello World'.
>Hvis jeg omdøber filen til index.html så udskrives teksten korrekt.

Det er ikke fordi du både har en index.php-fil og en index.htm-fil
liggende?

Sandsynligvis tjekker serveren filer i rækkefølgen:
1. Først index.html
2. Så index.htm
3. Så index.php

Slet index.htm-filen, så burde ting spille igen.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Holst

Dato : 02-08-08 17:05

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> 2. Så index.htm
> 3. Så index.php
>
> Slet index.htm-filen, så burde ting spille igen.

Skriver man index.php, så bør man da få index.php og ikke index.html
eller index.htm blot fordi sådanne også eksisterer.

Søgerækkefølgen bør jo kun være aktuel, såfremt der ikke angives et
filnavn, hvorfor serveren så skal søge efter en passende indexfil i den
pågældende folder.

Fra : MooreHojer

Dato : 02-08-08 17:17

Så er problemet fundet og *han* har fået et møjfald....

Ud af mit gode hjerte har jeg ladet en bekendt benytte min webserver til at
lære php.

Han kunne åbenbart ikke få php til at virke (samme fejl som mig), spurgte en
bekend og fik det "gode" råd at det var i php.ini fejlen lå...
Ganske rigtigt fandt han "fejlen", nemlig at 'doc_root' var sat til
'c:\Inetpub\wwwroot' og ikke hans mappe 'c:\phptutorial', og han retter
derfor "fejlen"

Det giver jo så det resultat at min ikke længere virker...

Mange tak for jeres hjælp og *beklager* ulejligheden...

--
MooreHojer

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-08-08 18:01

Den Sat, 02 Aug 2008 18:17:24 +0200 skrev MooreHojer:

> [...]
>
> Det giver jo så det resultat at min ikke længere virker...
>

> Mange tak for jeres hjælp og *beklager* ulejligheden...

*DU* løber lige 500 m. med høje bagud spark (helt op til numsen).

--
Karl Erik