Skal alle sider være php sider?
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 02-08-08 07:52

Hej.
Jeg arbejder på min hjemmeside, hvor jeg vil lave et flerbruger
login og vil gerne vide om alle sider i sitet skal være php eller
kun de sider der skal have forbindelse med databasen?
Jeg ville lave designet ud fra templates men kan ikke få
dreamweaver til at lave php sider ud fra templates, derfor
vurderer jeg om det er fordi min template ikke er lavet ud fra en
php side.

:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-08-08 09:46

Den Sat, 02 Aug 2008 06:51:31 +0000 skrev Lisbeth Schillig:

> [...]
> templates men kan ikke få dreamweaver til at lave php sider ud fra
> templates, derfor vurderer jeg om det er fordi min template ikke er

Kvinder er nogle mærkelige væsener: Kun mors opskrift giver rigtige
frikadeller. Det har de lært, og så er det sådan.
PHP sider hedder .php fordi så ved serveren at den *måske* skal udføre
noget php kode. Hvis siden bare hedder .html bliver den leveret som html,
og evt. indlagt php kode bliver ikke udført.

--
Karl Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-08 09:48

Lisbeth Schillig skrev:

> Jeg arbejder på min hjemmeside, hvor jeg vil lave et flerbruger
> login og vil gerne vide om alle sider i sitet skal være php eller
> kun de sider der skal have forbindelse med databasen?

Man kan linke til PHP-sider eller til HTML-sider uanset om man
gør det fra den ene type til den anden. Det er op til dig selv om
du vil lave et site med kun én slags filer eller begge.

Der er ingen ulempe ved at lave det hele til PHP. Man behøver
nemlig slet ikke skrive PHP-kode i en PHP-fil. Man kan godt
skrive ren HTML.

I en PHP-fil kan man blande PHP-kode og ren HTML som man lyster.
PHP-afsnit afgrænses af <?php og ?> og alt der ikke er inden for
sådan et sæt, sendes direkte til browseren og skal altså være ren
HTML.

Forskellen er kun at en PHP-fil skal have filtypen .php.

--
Bertel

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 02-08-08 11:39

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> PHP-afsnit afgrænses af <?php og ?> og alt der ikke er inden for
> sådan et sæt, sendes direkte til browseren og skal altså være ren

Super, tak for et hurtigt og forståeligt svar.