Gratis mailkonto til mailprogram søges
Fra : Kasper Jensen

Dato : 02-08-08 10:28

Hvilken gratis mailudbyder kan anbefales, så mailene kan hentes ned i et
mailprogram (her OE)?

Jeg har ikke selv fulgt med i dette siden sommeren 2000, men nu er flere
af de konti, som jeg har haft, lukket enten som følge af, at jeg ikke
længere har tilknytning til operatøren, eller at servicen ganske enten
er nedlagt eller opkræver betaling, så jeg står og savner nogle nye
(gerne flere forskellige udbydere). Jeg har følgende forventninger:

- Oppetid på over 99,9%.

- Gratis (også i fremtiden).

- Servicen vedbliver at fungere (i årevis).

- At man ikke bliver added til et e-mailkatalog.

- At mailadressen ikke bliver solgt eller videregivet til f.eks. spam.

- At der ikke samles oplysninger om min person andre end dem, som jeg
har oplyst.

- At jeg ikke blot kan modtage men også sende mails fra kontoen i mit
mailprogram.

- Jeg ønsker ikke at installere software for, at det skal virke.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 02-08-08 11:10

Kasper Jensen <kasperjensen@post.tele.dk> wrote:

Gmail ! så behøver du aldrig at slette en mail. kan også sættes op i dit e
mail program .
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fui%3Dhtml%26zy%3Dl

--
ad

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-08-08 11:43

"Awul Dasfilshabeda" <dsl293810**@**vip.cybercity.**> skrev :

>Gmail !

Og der er garanti for disse to ting?

--
Kerim

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-08-08 12:02

On Sat, 02 Aug 2008 12:43:17 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Og der er garanti for disse to ting?
>
>- Gratis (også i fremtiden).
>
>- Servicen vedbliver at fungere (i årevis).

Disse to krav, er der vel ingen gratis services der kan garantere, men
begge de to krav har fungeret i flere år efterhånden.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-08-08 12:09

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev :

>Disse to krav, er der vel ingen gratis services der kan garantere, men
>begge de to krav har fungeret i flere år efterhånden.

Nej, og derfor bør man investere de få kroner et domæne og et
mailhotel koster, hvis det er vigtigt at ens mailadresse(r)
fungerer i al fremtid.

Mailhotellet kan jo altid skiftes, hvis der man bruger lukker
eller man bliver utilfreds med det valgte.
--
Kerim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-08-08 15:40

"Kerim Ellentoft" skrev

> Nej, og derfor bør man investere de få kroner et domæne og et
> mailhotel koster, hvis det er vigtigt at ens mailadresse(r)
> fungerer i al fremtid.

Kan du garantere at noget så "gammeldags" som email fungerer i al fremtid?

Peter

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-08-08 17:31

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev :

>Kan du garantere at noget så "gammeldags" som email fungerer i al fremtid?

Nu er der kun en, der kender fremtiden, men sålænge email
eksisterer vil jeg da stærkt formode, at mit foreslag virke.

Men spam er vel mere eller mindre ved at slå email ihjel.
--
Kerim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-08 17:33

Kerim Ellentoft skriver:

> Men spam er vel mere eller mindre ved at slå email ihjel.

Hvorfor?

Det fjerner ens udbyder da, så man ikke ser det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-08-08 18:31

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det fjerner ens udbyder da, så man ikke ser det.

Ja, 99 %, men de er sikkert grumme træt af det.

Det er sikkert også en stor belastning for serverne.

Det skulle ikke undre mig, at på et tidspunkt, så følger en
mailkonto ikke med et standardinternetabonnement.
--
Kerim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-08 21:37

Kerim Ellentoft skriver:

> Det skulle ikke undre mig, at på et tidspunkt, så følger en
> mailkonto ikke med et standardinternetabonnement.

Sådan er det allerede flere steder.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-08-08 20:53

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Det fjerner ens udbyder da, så man ikke ser det.

Hvorfor bruger du så en skjult adresse?

/Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-08 21:36

Benny Amorsen skriver:

> Hvorfor bruger du så en skjult adresse?

Gammel vane.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 02-08-08 18:59

On Sat, 02 Aug 2008 12:43:17 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>- Gratis (også i fremtiden).
>- Servicen vedbliver at fungere (i årevis).

There's no such thing as a free lunch!

Gmail er et godt bud. Nok det bedste (et andet kunne være MSN Live -
tidligere Hotmail).

Men vil du være så sikker som du angiver, så køb et domæne og brug
penge på det mailhotel. Det er den eneste måde at være sikker på du
beholder din e-mail adresse i al fremtid.

/Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-08-08 19:24

Nicolai Lang skrev:

> [...]
> brug penge på det mailhotel. Det er den eneste måde at være
> sikker på du beholder din e-mail adresse i al fremtid.

Man kan osse kombinere de to ovenstående: Købe sit eget domæne,
og lade Google/Gmail være vært for email.

· http://www.google.com/a/

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-08 12:14

Kasper Jensen skrev:

>- Gratis (også i fremtiden).
>
>- Servicen vedbliver at fungere (i årevis).

En krystalkugle må være brugbar

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk