Kan jeg reducere kvartalsregningen fra TDC
Fra : Karen Inger Andersen

Dato : 01-08-08 15:36

Jeg har på fornemmelsen at jeg betaler for meget for mit
telefonabonnement

En typisk kvartalsregning ser for mig sådan ud:
1. Fastnetabb. 420,- 140,- pr. md
2. Samtaledøgn 240,- 80,- pr. md
3. Bredbånd 777,- 259,- pr. md

Pr. kvartal Kr. 1.437,-

Samt for samtaler der ikke er dækket af "samtaledøgn" kr. 106,-
minus nogle samlerabatter der udgør kr. 180.-

Kan jeg undvære posterne 1. og 2. hvis jeg får bredbåndstelefoni.
Jeg vil gerne forblive kunde hos TDC.
Carl Ansgar

Fra : Ole C

Dato : 01-08-08 15:57

Karen Inger Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> minus nogle samlerabatter der udgør kr. 180.-
>
> Kan jeg undvære posterne 1. og 2. hvis jeg får bredbåndstelefoni.

Bredbåndstelefoni er ikke gratis, men kan erhverves hos TDC for 129 kr. pr.
måned incl. opkald til fastnettet.
Til gengæld får du ikke "samlerabat", så den bredbåndsløsning du vælger,
bliver 45 kr. dyrere pr. md.
Du kan også købe Bredbånd City incl. bredbåndstelefoni for 398 kr. pr.
måned - men så skal du betale opkaldsafgifter.

> Jeg vil gerne forblive kunde hos TDC.

Og det synspunkt tror jeg du skal bearbejde

Jeg er netop gået fra TDC til hhv. Telmore og Telsome.
Bredbånd hos Telmore - 5 Mb/768 kb for 249 kr. pr. md. - 5 kr. mere end jeg
betalte for 4 Mb/256 kb hos TDC.
IP-telefoni hos Telsome med en abonnementsafgift på 20 kr. pr. måned og 0,07
kr. pr. minut til fastnettet.
Med mit samtalemønster betyder det en samlet besparelse på cirka 100 kr. pr.
måned, når jeg fraregner nogle flytteomkostninger og en udgift til en
telefon adapter. Men inden jul er besparelsen slået fuldt igennem

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-08-08 17:44

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Jeg er netop gået fra TDC til hhv. Telmore og Telsome.

Det er jo stadig TDC.
--
Kerim

Fra : Ole C

Dato : 01-08-08 19:03

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> Det er jo stadig TDC.

Nej, Telsome er ikke - og Telmore påstår ihærdigt, at de er en helt
selvstyrende enhed, selvom de ejes af TDC.
Men OK, da ip-telefonen går via Telmores bredbånd, så kan man selvfølgelig
godt sige, at det "stadig er TDC".
Priserne er imidlertid ganske anderledes....

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-08 20:39

Karen Inger Andersen skriver:

> Jeg har på fornemmelsen at jeg betaler for meget for mit
> telefonabonnement
>
> En typisk kvartalsregning ser for mig sådan ud:
> 1. Fastnetabb. 420,- 140,- pr. md
> 2. Samtaledøgn 240,- 80,- pr. md
> 3. Bredbånd 777,- 259,- pr. md
>
> Pr. kvartal Kr. 1.437,-

Hvor meget taler du, og hvilken type internetforbindelse har du brug for
?

Faktisk vil du få besdt hjælp, hvis du henvender dig til TDC. De
rådgiver deres kunder omkring telefoni og de kan faktisk være ret
dygtige til det. De har også mulighed for at se, hvor du ringer hen, og
til hvilekn pris og så derudfra rådgive omkring deres abbonnementer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-08 20:47

On Fri, 01 Aug 2008 21:39:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Faktisk vil du få besdt hjælp, hvis du henvender dig til TDC.

Bedst? Måske. Billigst? Ret sikkert ikke.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-08 20:48

Asbjorn Hojmark skriver:

> Bedst? Måske. Billigst? Ret sikkert ikke.

Man får den bedste hjælp til den billigeste telefonregning - hvis man
altså vil beholde TDC som udbyder.

Ingen tvivl.

Fra : Ole C

Dato : 01-08-08 21:33

Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:

> Man får den bedste hjælp til den billigeste telefonregning - hvis man
> altså vil beholde TDC som udbyder.
>
> Ingen tvivl.

Jo, desværre er der al grund til tvivl.
TDC er efterhånden så udhungret, at servicen og overblikket er helt nede i
ankelhøjde.

Frisk eksempel: jeg ville flytte min ip-telefon fra TDC, hvorpå man
skriftligt meddelte mig, at også min internetforbindelse ville blive
nedtaget (medio juli). Efter flere telefonopringninger til stærkt uvidende
mennesker i TDC's Kundeservice, gav jeg op og lod selskabet få sin vilje,
når man nu var så forhippet på at smide mig helt ud som kunde.
Men pyt, jeg fik en meget bedre forbindelse for (næsten) samme pris i et
andet selskab (se ovenfor). Det har dog ikke forhindret TDC i at sende mig
en regning for august, som om intet var hændt....

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-08 22:13

Ole C skriver:

> Jo, desværre er der al grund til tvivl.
> TDC er efterhånden så udhungret, at servicen og overblikket er helt nede i
> ankelhøjde.

Prøv at mød op i en af deres butikker. Jeg har flere gange oplevet at
det går godt.

Fra : Ole C

Dato : 01-08-08 22:49

Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:

> Ole C skriver:

> Prøv at mød op i en af deres butikker. Jeg har flere gange oplevet at
> det går godt.

Det burde ikke være nødvendigt at skulle køre omkring 50 km for at afprøve
om "det går godt"......

--
vh
Ole C

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-08-08 07:01

Ole C wrote:

> andet selskab (se ovenfor).
<flue...>
Bare lige så du ved det, så kommer dit andet indlæg _nedenfor_ på min
klient.
Jeg prøvede at kigge op i dit indlæg, headere mailadresse indtil det gik op
for mig hvad du mente med 'ovenfor'.
</flue...>

Stig Johansen

Fra : Ole C

Dato : 02-08-08 07:56

Stig Johansen skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg prøvede at kigge op i dit indlæg, headere mailadresse indtil det
> gik op for mig hvad du mente med 'ovenfor'.

Ordet "ovenfor" henviser i bøger, aviser og andre skriftlige medier til
tidligere bragt tekst - også selvom denne tekst ikke fysisk befinder sig
ovenfor, men for eksempel på forrige side, spalten ved siden af etc.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-08 09:42

Ole C skrev:

> Ordet "ovenfor" henviser i bøger, aviser og andre skriftlige medier til
> tidligere bragt tekst - også selvom denne tekst ikke fysisk befinder sig
> ovenfor, men for eksempel på forrige side, spalten ved siden af etc.

.... men aldrig til noget der står efter det man læser.

Man kan henvise til andre indlæg ved hjælp af message-id eller
ved at skrive "det foregående indlæg", "mit tidligere indlæg",
"mit svar til Oskar" eller lignende.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 02-08-08 10:31

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> ... men aldrig til noget der står efter det man læser.

.....hvilket det nok heller ikke gør hos de fleste.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-08 10:50

Ole C skrev:

> ....hvilket det nok heller ikke gør hos de fleste.

Hvor ved du det fra? Der er ganske mange der sorterer de nyeste
øverst.

I øvrigt er der ingen ulemper ved ikke at henvise til en fysisk
placering.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 02-08-08 11:03

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Der er ganske mange der sorterer de nyeste
> øverst.

Hvor ved du det fra?
Men som jeg skrev, betyder "ovenfor" ikke nødvendigvis at teksten fysisk
befinder sig ovenfor.

> I øvrigt er der ingen ulemper ved ikke at henvise til en fysisk
> placering.

Næ - og heller ingen ulemper ved at følge med i tråden....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-08 11:43

Ole C skrev:

> Hvor ved du det fra?

Du er ikke den første der har bragt forvirring i en tråd ved at
henvise til et indlæg der står ovenfor, og andre har henvist til
et der står nedenfor. Det giver altid en gættekonkurrence og
efterfølgende en deltråd om sortering.

> Næ - og heller ingen ulemper ved at følge med i tråden....

Der fik du lige antydet at jeg ikke følger med i tråden. Det
forekommer lidt meningsløst (i bedste fald).

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 02-08-08 13:59

> [...]

> henvise til et indlæg der står ovenfor, og andre har henvist til
> et der står nedenfor. Det giver altid en gættekonkurrence og

Ikke hvis man opfatter "se ovenfor" som "se tidligere skrevet" - på samme
måde som traditionen er i aviser, bøger etc.

> Der fik du lige antydet at jeg ikke følger med i tråden. Det
> forekommer lidt meningsløst (i bedste fald).

Du er "grænseparanoid"
Gå lidt tilbage i tråden (op eller ned efter din egen smag), så vil du se,
at du hægtede dig på et andet indlæg - og at alt ikke nødvendigvis drejer
sig om dig personligt, når man bruger funktionen "Svar til gruppe"

I øvrigt kan det undre, at lige netop du så hidsigt bliver ved med at holde
liv i et off topic emne.
Så derfor stopper jeg for min part en diskussion, som alligevel ikke bliver
færdig medmindre du får det sidste ord.....

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-08 14:21

Ole C skrev:

>Ikke hvis man opfatter "se ovenfor" som "se tidligere skrevet" - på samme
>måde som traditionen er i aviser, bøger etc.

Så skal man læse gamle aviser og andre bøger for at få en mening ud af det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-08-08 07:15

On Fri, 01 Aug 2008 21:48:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

> Man får den bedste hjælp til den billigeste telefonregning - hvis man
> altså vil beholde TDC som udbyder.

Det fik du beskåret rigtig fint, det citat, hva'?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-08 16:05

Asbjorn Hojmark skriver:

> Det fik du beskåret rigtig fint, det citat, hva'?

Hvad skrev du da mere ?

Fra : StreetFighter

Dato : 01-08-08 23:51

On 01 Aug 2008 14:35:53 GMT, Karen Inger Andersen wrote:

> Jeg vil gerne forblive kunde hos TDC.

Det forstår jeg ikke. TDC har ingen berettigelse på markedet mere. Gå over
til ren mobiltelefoni samt en ren internetforbindelse. Jeg havde en regning
på 20k om året hos TDC før jeg sanerede alt deres snot væk. Herefter kom
jeg ned på 9k , stadig hos TDC. Da jeg droppede TDC helt og kun anvende
internnet til køb af taletidskort samt bestilte en billig simpel 2mbit/512k
ADSL, så faldt min samlede teleudgift til under 4k årligt.

Og jeg savner bestemt IKKE TDC

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-08-08 10:08

StreetFighter skriver:

> Da jeg droppede TDC helt og kun anvende
> internnet til køb af taletidskort samt bestilte en billig simpel 2mbit/512k
> ADSL, så faldt min samlede teleudgift til under 4k årligt.

Med TDC har jeg en samlet teleudgift til fanstnettelefoni og internet
(4Mbit linje) på ca. 4kkr/år. Så der kan det også lade sig gøre.

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 10-08-08 15:00

On Sat, 02 Aug 2008 11:08:15 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Med TDC har jeg en samlet teleudgift til fanstnettelefoni og internet
>(4Mbit linje) på ca. 4kkr/år. Så der kan det også lade sig gøre.

>Klaus

Hos Fullrate: 8 Mbit m. fri telefoni til fastnet:
3360kr./år.

Mvh. Jørgen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-08-08 18:21

Altså lidt mindre end hos YouSee
12 * 209 kr for 10/1 MB
12 * 99 kr for fri telefon
Ialt 3689 kr, men for lidt mere.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Frank Damgaard

Dato : 10-08-08 19:48

Poul Erik Lindaa skrev:

> Altså lidt mindre end hos YouSee
> 12 * 209 kr for 10/1 MB
> 12 * 99 kr for fri telefon
> Ialt 3689 kr, men for lidt mere.

+ dertil kommer kabel-tv abonnement, heller ikke helt billigt ...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-08-08 21:05

"Frank Damgaard" <> skrev i meddelelsen

> + dertil kommer kabel-tv abonnement, heller ikke helt billigt ...

At have ISP ved YouSee og ikke bruge kabel-tv abbonentet er vel
at betrakte som at skyde sig selv i foden. Så den pris må vi nok trække
ud af renskabet.
Når man så sidder og glor på tv, kan man jo ligesågodt bruge en ledige
båndbrede til at downloade noget seriøst.

mvh
Henning

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-08-08 21:06

On Sun, 10 Aug 2008 20:47:41 +0200, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

>+ dertil kommer kabel-tv abonnement, heller ikke helt billigt ...

OK
12 * 268 kr måneden for fuldpakke (38 kanaler) = 3216
Så alt inklusive 6905, men ellers skulle jeg vel bare betale ca det
samme til andre udbydere.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 10-08-08 23:14

Poul Erik Lindaa skrev:

> OK
> 12 * 268 kr måneden for fuldpakke (38 kanaler) = 3216
> Så alt inklusive 6905, men ellers skulle jeg vel bare betale ca det
> samme til andre udbydere.

Hmm, YouSee tager da 250kr/md for mellempakke og 350kr/md for fuldpakke ?
(muligvis mindre for kunder under kollektiv aftale med lokal
antenneoforening/boligforening)

Og det kommer jo an på om man ser TV og hvilke kanaler. Der er faktisk
alternativer til YouSee og som er billigere, dog en hel del afhængig af
hvilke kanaler man går efter...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-08 19:59

"Jørgen Dalgaard" skriver:

> Hos Fullrate: 8 Mbit m. fri telefoni til fastnet:
> 3360kr./år.

Juhuu, men de er ikke landsdækkende...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-08 21:28

On Sun, 10 Aug 2008 20:58:33 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

> Juhuu, men de er ikke landsdækkende...

Jo, ifølge IT & Telestyrelsens definitioner er de faktisk
landsdækkende sådan ca. nu.

http://www.fullrate.dk/om_fullrate/presse_materiale/02072008_Fullrate_Pressemeddelelse.pdf

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-08 22:09

Asbjorn Hojmark skriver:

> Jo, ifølge IT & Telestyrelsens definitioner er de faktisk
> landsdækkende sådan ca. nu.

Det nytter jo ikke noget at de definerer det, når jeg ikke kan få.