Søges: Firewirekabel. (pin-header t
Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-08-08 20:18

Hejsa,

Mit bundkort har 2 Firewire pin-headere, men der var kun et kabel med
til mit kabinet.

Er der nogen, der ved hvor man kan købe et Firewirekabel, ala det her:
http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=1457&zenid=174328e7d0611405ad52e00cd29342c4

Alternativt en indstikskortbøjle med et stik til at montere på
bundkortet og et eksternt Firewire stik på.

Peter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-08-08 20:21

Peter Mogensen wrote:
> [...]
> til mit kabinet.
>
> Er der nogen, der ved hvor man kan købe et Firewirekabel, ala det her:

Nej faktisk nok nærmere det her:
http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=34_100&products_id=1701

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-08 10:41

> Mit bundkort har 2 Firewire pin-headere, men der var kun et kabel med til
> mit kabinet.

Hvis du lige har købt dit bundkort må de da sende dig et der hvor du købte
det, hvis der skal følge to med.

kimila

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-08-08 11:40

kimila wrote:

> Hvis du lige har købt dit bundkort må de da sende dig et der hvor du købte
> det, hvis der skal følge to med.

Det tror jeg ikke. Den slags kabler kommer normalt med kabinetterne.

Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-08 13:32

Peter Mogensen skrev bl.a. følgende:

> [...]
> Alternativt en indstikskortbøjle med et stik til at montere på
> bundkortet og et eksternt Firewire stik på.

Alternativet er en frontbox. Der er flere på edbpriser i stil med denne:

www.tersgov.dk/hub

Claus

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-08-08 17:10

Claus Tersgov wrote:

> Alternativet er en frontbox. Der er flere på edbpriser i stil med denne:
>
> www.tersgov.dk/hub

Jep ... det har jeg også overvejet - men mit eneste 5.25 tomme slot er
optaget - indtil videre. Og jeg har ikke brug for alle de stik. De
fleste af dem sidder i front et andet sted.
Og det Firewire stik jeg skal bruge skal helst ikke sidde i front, for
det skal forbindes permanent til en DVD-brænder i et skab.

Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-08 17:24

Peter Mogensen skrev bl.a. følgende:

> Og det Firewire stik jeg skal bruge skal helst ikke sidde i front, for
> det skal forbindes permanent til en DVD-brænder i et skab.

Hvor langt skal det være?

Det er nemt nok at lave, men prisen er jo osse derefter, når det er
håndlavet. Jeg ved ikke, om det er nogen butikker, der har dem færdigt her i
danmark.

Claus

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-08-08 18:48

Claus Tersgov wrote:

> Hvor langt skal det være?
>
> Det er nemt nok at lave, men prisen er jo osse derefter, når det er
> håndlavet. Jeg ved ikke, om det er nogen butikker, der har dem færdigt her i
> danmark.

ja... jeg ved godt at jeg selv kunne lave det. Delene kan købes i en
velassorteret elektronik forretning. Men jeg tænkte at man nok kunne få
det nemmere og sikre bedre signalkvalitet ved at købe det.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-08 21:12

> [...]

> velassorteret elektronik forretning. Men jeg tænkte at man nok kunne
> få det nemmere og sikre bedre signalkvalitet ved at købe det.

Man køber bare et færdigt kabel og klipper det forkerte stik af. Så lodder
man bare ledningerne på de små pins. Kvaliteten bliver på ingen måde
ringere, det er jo på samme måde andre laver den slags. Jeg har lavet
massevis af den slags kabler...

Claus