Netværksdrev på Vista
Fra : Anders Thomsen

Dato : 30-07-08 21:48

Hej Alle
Har brug for et råd af en erfaren vista bruger.
Jeg er af vanvare kommet til at love at sætte en netværksharddisk op i et
lille firma, kun en hurtig løsning og mine øjne fladt på en D-link DNS-313.
De har allerede et fungerende netværk med 3 trådløse og en stationær
computer, og de arbejder alle sammen i workgroup. Den stationære er udstyret
med Vista Home basic og de tre bærbare med Vista Home premium.
Og nu begynder det "sjove" . konfigurerer Harddisken fra den ene bærbare og
alt går vel, der bliver spurgt om tilladelse til at fortsætte og alt er i
orden. Kigger i netværksforbindelser og harddisken får to ikoner et med en
"computer" og en med en harddisk og via computer ikonet tilgås harddisken
ganske, som hvis den sad i den bærbare.
Videre til næste bærbare og efter en opdatering af arbejdsgruppe er begge
drev tilgængelige og umiddelbart kan harddisken tilgås som ved den første
computer.
Videre til nr. 3 bærbar, opdatere netværksdrev... her er kun ikonet for
harddisken og trykkes her åbnes web interface for konfiguration. ingen
"computer" ikon så drevet kan bruges som harddisk. hmmm
Dlinks hjemmeside følgende opskrift:
1. Klik på Start.

2. Skriv: regedit

3. Tryk på enter

4. Til venstre, udvid folderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\

5. Til venstre, klik på folderen: Lsa

6. Til højre, dobbelklik på ´LmCompatibilityLevel´

7. Slet tallet der står og skriv 1 og tryk derefter på enter

8. Genstart derefter din computer.

ad 7: her var tallet 3, så måske.... efter genstart, negativt, samme
resultat

Hmm videre til den stationære, samme problem som ved bærbar nr 3.

Her er jeg så strandet og håber nogle kan give mig et fingerpeg om hvad der
galt, har på fornemmelsen at det er noget vista netværk der bare skal
konfigureres, men hvad?

yderligere oplysninger: Router 3com med indbygget printserver , de bærbare
er trådløse og den stationære kablet. og maskinerne med problemer har
adgangskode ved opstart mens dem uden ikke har.

Fra : Anders Thomsen

Dato : 31-07-08 18:23

Er løst!
mvh.