Simpelt Kanlender Script
Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 31-07-08 08:58

Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde et simpelt Kalender script,
eneste trav er bare at den skal kunne vise Mandag som den første dag i ugen.
Synes alle script jeg kan finde på nettet køre fra Søndag til Lørdag.

Noget i retning af det her
http://www.centauri.dk/calendar/time/calendar.asp?goDate=8/20/2008
Bare hvor den starter med Mandag istedet for Søndag.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-07-08 10:00

On Thu, 31 Jul 2008 09:58:01 +0200, "Kim M. Jørgensen"
<kj-remove-@gidion.dk> wrote:

> [...]
>http://www.centauri.dk/calendar/time/calendar.asp?goDate=8/20/2008
>Bare hvor den starter med Mandag istedet for Søndag.

Hvis du har scriptet til ovenstående - og det er noget i den retning, du
vil have - så er det vel bare at rette det til efter dit behov?

Hvis du ikke ved hvordan, så spørg.
Man får sjældent et script, som ikke skal rettes til. Til gengæld er det
ofte ret let at få hjælp til.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 31-07-08 11:28

Jo jeg kan sagtens bare ændre i det eksempel her. Er bare meget rodet bygget
op.

Må nok bare erkende at jeg føler mig utrolig doven her i den her varme så
havde været nemmere hvis nogle vidste at der var der lige sådan et script at
hente.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-07-08 11:13

<kj-remove-@gidion.dk> wrote:

> [...]
>http://www.centauri.dk/calendar/time/calendar.asp?goDate=8/20/2008
>Bare hvor den starter med Mandag istedet for Søndag.

Hvis det er den der ligger på:
<url: http://asp-time.com/time-management-download.asp>
- og din server "snakker dansk", så kan du rette i calendar.asp:

Linie 27:
goDateFirst=goDateMonth&"/1/"&goDateYear
->
goDateFirst = "1/" & goDateMonth & "/" & goDateYear

Linie 28:
goDateFirstWeekday=Weekday(goDateFirst)
->
goDateFirstWeekday = Weekday(goDateFirst, 2)

Linie 32:
godatelast = goDateMonth & "/" & goDateTotalDays & "/" & goDateYear
->
godatelast = goDateTotalDays & "/" & goDateMonth & "/" & goDateYear

Samt rette ugedagsnavnene i linie 69-75.

Det skulle vist være alt (kun meget hurtigt testet).
Hvis din server "snakker engelsk", vil jeg tro du kan nøjes med
rettelserne i linie 28 + 69-75.

Se evt.:
<url: http://marxisme.dk/test/time/>

Hvis det opfylder dit behov, så værsgo.
(Bortset fra det, så er det noget crap-kode efter min mening ...)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Kragh

Dato : 31-07-08 17:50

> Noget i retning af det her
> http://www.centauri.dk/calendar/time/calendar.asp?goDate=8/20/2008
> Bare hvor den starter med Mandag istedet for Søndag.

Du kan få en kopi af det jeg har lavet...

Se www3.ckweb.dk/qcal.asp

Dog er det ikke den nyeste der ligger oppe men du kan se hvordan det
virker...

Venlig hilsen
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 01-08-08 12:40

Hej Christian

Ja det liger jo lige det jeg stod og kunne bruge.

Var det muligt man kunne få koden dertil ?
evt på mail kj(-remove-)@gidion.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 01-08-08 16:39

> Ja det liger jo lige det jeg stod og kunne bruge.
> Var det muligt man kunne få koden dertil ?

Jeg sender det straks!

Også med en lille vejledning i hvordan du kan få det sat op på din
server, da jeg har skrevet den fysiske sti til databasen.