Problem med USB hukommelsesnøgle
Fra : Marco Rasmussen

Dato : 30-07-08 22:15

Hej!

Min USB hukommelsesnøgle er pludselig holdt op med at fungere.
Jeg brugte den tidligere i eftermiddags, men her til aften, da jeg satte
den i computeren, kom der intet frem på skærmen.
Den ”melder” sig ikke engang til computeren og der er intet lys i
nøglen. Jeg har prøvet med adskillige genstarter og sågar fejlsikret
tilstand, men intet hjælper.
Hvis jeg tilslutter mit digitalkamera eller en anden hukommelsesnøgle,
er der ingen problemer. Jeg har også prøvet at skifte mellem de to stik
i computeren, men det hjælper heller ikke.
Computeren er en bærbar IBM (Lenovo) R51e med Windows XP SP2.
Hukommelsesnøglen har jeg købt for omkring 3 uger siden i Aldi.
Den hedder Micro Memory og er på 4 GB.
Det ville være rigtig godt, hvis der er nogen, der kan hjælpe.

Mange hilsner

Marco

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-07-08 22:36

Marco Rasmussen wrote:
> Hukommelsesnøglen har jeg købt for omkring 3 uger siden i Aldi.
> Den hedder Micro Memory og er på 4 GB.
> Det ville være rigtig godt, hvis der er nogen, der kan hjælpe.

Tilbage med skidtet. Det er den eneste måde de kan lære det på

http://www.comon.dk/news/aldi.har.solgt.forfalskede.usb-nogler_36118.html

http://www.comon.dk/news/falske.usb-nogler.er.stadig.i.omlob_36127.html

Fra : Ole C

Dato : 30-07-08 23:12

Per Nielsen skrev blandt andet:

> Tilbage med skidtet. Det er den eneste måde de kan lære det på
>
> http://www.comon.dk/news/aldi.har.solgt.forfalskede.usb-nogler_36118.html
>
> http://www.comon.dk/news/falske.usb-nogler.er.stadig.i.omlob_36127.html

Selvfølgelig skal en defekt vare leveres tilbage, men nu er det jo altså
ikke falsk størrelse på USB-nøglen der er OP's problem.
Alle varer kan have en defekt - og jeg har da selv en tilsvarende nøgle fra
Aldi, hvor alle 4 Gb er (velfungerende) til stede.
I øvrigt var Aldi kun et af flere varehuse, der fik leveret en sending
USB-nøgler der ikke levede op til påskriften.

--
vh
Ole C

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-07-08 07:50

Ole C wrote:
> [...]
> I øvrigt var Aldi kun et af flere varehuse, der fik leveret en sending
> USB-nøgler der ikke levede op til påskriften.

Jeg købte selv en MicroMemory stick på et tidspunkt i Føtex. Den virkede
pludselig heller ikke, ville ikke formatteres osv.. Så ja, jeg har ikke
meget fidus til McroMemory USB sticks

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-08 09:32

Per Nielsen skrev bl.a. følgende:

> Tilbage med skidtet. Det er den eneste måde de kan lære det på

Hvad er det, de skal lære?!

Havde du forestillet dig, at de skulle teste hver eneste enkelte model?

Det er da fuldstændigt urimeligt og umuligt.

Problemet er, at der er tale om (hongkong?) svindlere, som sælger falske
produkter til nogle importører, og det er umuligt at sikre sig imod med
mindre man tester samtlige enheder.

Claus

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-07-08 10:00

Claus Tersgov wrote:

> Hvad er det, de skal lære?!

Det er i mine øjne et problem at kæderne vedbliver at sælge bestemte USB
sticks som man ved har en meget stor fejlmargen.

> Havde du forestillet dig, at de skulle teste hver eneste enkelte
> model?

Nej. Hvor får du den ide fra?

> Det er da fuldstændigt urimeligt og umuligt.

Ja. Det var heller ikke mit forslag.

> Problemet er, at der er tale om (hongkong?) svindlere, som sælger
> falske produkter til nogle importører, og det er umuligt at sikre sig
> imod med mindre man tester samtlige enheder.

Men kæderne kan vælge at fjerne dem fra hylderne. Det var såmænd bare det
der var min pointe.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-08 11:07

Per Nielsen skrev bl.a. følgende:

> Det er i mine øjne et problem at kæderne vedbliver at sælge bestemte
> USB sticks som man ved har en meget stor fejlmargen.

Hvor ved du det fra?

Der er er ikke nogen ansvarlig forhandler, som bevidst sælger defekte
varer, den påstand må du da kunne bevise..

Det ville være ekstrem dårlig markedsføring at behandle sine kunder på den
måde.

Problemet er, at de er tale om *organiseret* svindel, og det er næsten
umuligt at sikre sig imod.

> Men kæderne kan vælge at fjerne dem fra hylderne. Det var såmænd bare
> det der var min pointe.

Og hvad så, så skal de finde et andet produkt, hvor problematikken er den
samme. Det er jo mange forskellige mærker, der har disse problemer.

Det var dig der skrev: "Tilbage med skidtet. Det er den eneste måde de kan
lære det på"

Den eneste måde at sikre at varen ikke er fusket er at pakke hver eneste
enhed ud og teste den, og hvad mon det koster? Når butikkerne importerer
10-30.000 enheder, så undrer jeg mig over, hvad det er du vil "lære"
butikkerne..

Claus

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 31-07-08 11:18

Hej alle

Da jeg satte nøglen i stikket i morges, virkede den på mirakuløs vis.
Alle data der nu lå på den er nu kopieret over på mere sikre medier.
Jeg tror ikke jeg vil købe nøgler fra Aldi mere.
Har også haft problemer med andet elektronik fra dem.

Tak for hjælpen!

Mange hilsner

Marco

Fra : Blur

Dato : 31-07-08 13:20

ALDI; tysk design men kinesisk temperament

Fra : Olesen

Dato : 31-07-08 14:11

> ALDI; tysk design men kinesisk temperament

Ha ha

Fra : kjeld09

Dato : 31-07-08 04:20

On 30 Jul., 23:15, Marco Rasmussen <marcorasmussenNOS...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> Den hedder Micro Memory og er på 4 GB.
> Det ville være rigtig godt, hvis der er nogen, der kan hjælpe.

Hej
Jeg har købt tilsvarende i Elgiganten. Jeg har brugt dem i forbindelse
med Linux og XP. Der har været nogle gang hvor XP ikke kunne læse den,
så brugte jeg Linux til at formatere den som FAT 32 og så var alt ok
igen.

m v h
Kjeld

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-07-08 14:06

Marco Rasmussen wrote:

> [...]
> Alle data der nu lå på den er nu kopieret over på mere sikre medier. Jeg
> tror ikke jeg vil købe nøgler fra Aldi mere. Har også haft problemer med

Uanset hvor du køber dine lagringsmedier, så husk grundreglen: data som
du ikke vil miste skal opbevares på flere forskellige medier, helst nogle
uden for dit hjem (så dine data bevares i tilfælde af brand). Al
elektronisk fejler på et tidspunkt.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-07-08 15:10

Max wrote:

> Ja, og man skal huske at Iconet "Sikker fjernelse af Hardware" ikke
> vises i nedeste højre hjørne for sjov skyld.

Min Windows XP er sat uden "delayed write" for USB enheder ("Optimer for
hurtig fjernelse" under politiker), og derfor kan jeg bare hive dimserne
ud når der ikke er skriveaktivitet.

--
Jesper Lund