Ny netværksprinter
Fra : Kim2000

Dato : 30-07-08 20:02

Jeg er så heldig jeg har fået en HP Laserjet 4600dn printer billigt, da
sælger ønskede en trådløs.

Nu har jeg så købt en router som hedder noget så fornemt som FBR-1418TX. Den
har jeg fået kontakt til under netværkssteder. Og der er kontakt til
Internettet. Så langt så godt.

Men jeg kan ikke finde selve printeren.

Det er muligt det er helt tåbeligt spørgsmål

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 21:20

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Internettet. Så langt så godt.
>
> Men jeg kan ikke finde selve printeren.
>
> Det er muligt det er helt tåbeligt spørgsmål

Hej Kim

Kan du ikke lave en udskrift af konfigurationen på printeren for at se
hvilken IP-adresse den har?

Skal jo gerne være i samme segment som din PC.

mvh
Peter

Fra : Kim2000

Dato : 30-07-08 21:28

"Peter Marker" <pmarkerATpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilken IP-adresse den har?
>
> Skal jo gerne være i samme segment som din PC.

Jeg kan udskrive en menu på printeren (altså uden at have (åbenbart)
forbindelse mellem printer og computer(?)

Der står:

IP-adresse=192.168.1.15
Undernetmaske=255.255.255.0
Standard-gateway=192.168.1.1
syslog-server=0.0.0.0
Inaktiv timeout=270

IPX/SPX
Aktiver=nej

Er det nok?

Jeg har ingen ide om hvad jeg laver, og jeg fik instrukserne "du skal
bare....., du skal bare........, du skal bare........." og efter lidt tid
erkendte han så at det var en anden der havde sat den op for ham

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 07:50

> [...]
> bare....., du skal bare........, du skal bare........." og efter lidt tid
> erkendte han så at det var en anden der havde sat den op for ham

Hej Kim

Hvilken IP-adresse har din computer ?
Hvis den er i 192.168.1.x kan du oprette forbindelse til printeren ved at
oprette ny printer, lokal printer, opret ny port, vælg standard IP og skriv
IP-adressen.

Ellers burde der være en CD med til printeren der kan undersøge netværket
for en netværksprinter og konfigurere denne.

mvh
Peter

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-08 18:06

> [...]
>
> Ellers burde der være en CD med til printeren der kan undersøge netværket
> for en netværksprinter og konfigurere denne.

Jeg kan finde printeren via http:// og så adressen, men liv i den kommer
der ikke. Men never mind, jeg mistede tålmodigheden og har hyret en mand til
at komme og lave netværket. Fatter ikke en skid af det og er dybest set
ligeglad, lortet skal bare virke. Kan ikke fatte man ikke bare kan have en
ganske simpel parallelport og en driver og ikke alt fisefornemme bras som
man skal være IT ekspert for at finde rundt i.

Men tak for responsen.

mvh
Kim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-08 18:22

Kim2000 skrev:

>Kan ikke fatte man ikke bare kan have en ganske simpel parallelport

Du kunne da bare have sagt nej tak til printeren.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-08 18:37

> Du kunne da bare have sagt nej tak til printeren.

Hæhæ, ikke når det er en laserfarveprinter. Jeg har nu tænkt mig at se hvad
manden, der kommer på onsdag, laver, så jeg kan se hvad det er jeg har lavet
forkert, for jeg har brugt ca. 10-12 timer på det.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-07-08 21:50

> [...]
> have en ganske simpel parallelport og en driver og ikke alt fisefornemme
> bras som man skal være IT ekspert for at finde rundt i.

I følge brugsanvisningen har den faktisk en parallel port, så hvis du kan
nøjes med det, er det jo bare at forbinde den og installere driver.

Kurt

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-08 01:30

> [...]
> Internettet. Så langt så godt.
>
> Men jeg kan ikke finde selve printeren.
>
> Det er muligt det er helt tåbeligt spørgsmål

Her for tyve minutter siden slog det mig som lyn fra en klar himmel hvad der
var galt. Den var selvfølgelig opsat til den tidligere ejers netværk, så
tilbage til fabriksindstillingerne med den, og mindre end 5 minutter senere
virkede den.

Jeg vidste det måtte være en komplet idiotfejl

mvh
Kim