File upload
Fra : Jørgen Olesen

Dato : 30-07-08 16:20

Jeg vil gerne have en funktion hvor jeg kan checke en fils
størrelse inden brugeren starter sin upload.
Jeg benytter SoftArtisans FileUp til upload af filer.
Her kan man godt definere en maks størrelse på en fil, med:

oFileUp.MaxBytes = 100000 (Svarende til 100000 bytes)

Problemet er at det er en server komponent, som
tester hvor meget man har uploaded. Dvs. hvis man starter sin
upload af en 128Kb fil og grænsen er 100.000 bytes, ja så gemmer
den kun 100.000 bytes. Og så en filen jo korrupt og kan ikke
bruges.

Jeg har så forsøgt mig med denne kode:

function GetSize(file)
{
var fso=new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var f=fso.getFile(file);
return fso.getFile(file).size;
}

Denne funktion fungere ganske fint i IE, men ikke i andre
browsere.

Så hvordan kan jeg checke en fils størrelse inden brugeren
starter sin upload??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 31-07-08 11:25

Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre at checke fil størrelsen allerede ude
på brugerens computer.
Da dette jo også ville give mulighed for ændre manipulere i brugerne filer
uden de ved af det.

ASP og VB kan ihverfald ikke. er muligt der kan laves noget med noget Java
Applet der køres på burgerns PC
men er ikke sikker, den det er ihverfald det eneste jeg lige kan se skulle
kunne give tilladelser til at se ned i brugerns filer.
Eller via en ActiveX object. Men så prøver det at brugern skal installere
noget på sin PC først.

Så det bedste du kan gære er nok at smide en fejl tilbage i hoved på
brugerne efter de har førsøgt at uploade en fil der desværre viser sig at
være for stor.
Jeg har ihverfald aldrig set det gjort på andre måneder.