Opdatering
Fra : Jack

Dato : 30-07-08 06:32

Hej gruppe....

Hvordan laver man tvunget opdatering hver gang siden vises.
billederne ligger åbenbart i hukommelsen, selvom jeg har anvendt
den viste source kode. Jeg har prøvet

Men dette virker ikke

Jack

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-07-08 17:41

"Jack" <flemming@honda-bike.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Jack

Jeg prøvede lige at google lidt på html refresh
og fandt blandt andet nedenstående.
Jeg har ikke afprøvet forslagene.

http://www.webxpertz.net/forums/showthread.php?t=26303

http://www.frontpagewebmaster.com/m-85813/tm.htm#85813

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-07-08 17:53

> Hej Jack
>
> Jeg prøvede lige at google lidt på html refresh
> [...]
Måske kan javascriptet på
http://www.frontpagewebmaster.com/m-240233/tm.htm

også bruges.

/Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-07-08 17:57

location.replace(location.href+'?reload')">

fra http://tinyurl.com/6pov22

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-07-08 08:59

Martin Ploug wrote:

Den vil jeg absolut fraråde at indsætte. Koden vil bevirke at siden konstant
står og genindlæser - igen og igen og ...

Det genererer en helt unødvendig trafik på serveren.

Erik Ginnerskov

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-07-08 10:27

Erik Ginnerskov <erik.ginnerskov@live.dk> skrev:
>Martin Ploug wrote:

>Den vil jeg absolut fraråde at
>indsætte. Koden vil bevirke at siden konstant
>står og genindlæser - igen og igen og ...
>
>Det genererer en helt unødvendig
>trafik på serveren.
>
>--
>Med venlig hilsen
>Erik Ginnerskov
>http://hjemmesideskolen.dk -
>http://ginnerskov.dk
>http://vestfynswebdesign.dk -
>http://html-faq.dk

Hej Erik

Det har du ret i.

Hvad så med nedenstående?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-08 01:50

Martin Ploug (slet LRCDV) wrote:

> Hvad så med nedenstående?

> location.replace(location.href+´?reload´)">

Jeg er ikke den store ekspert i javascript, men jeg læser det sådan, at hvis
ikke siden er indlæst fra server (den er indlæst fra cache), skal der
indlæses ny version fra server.

Holder min formodning stik, er den brugbar. Men spørg i javascriptgruppen,
så får du eksperternes dom:

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 21:48

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis ikke siden er indlæst fra server (den er indlæst fra cache), skal der

Jeg beklager jeg har været forhindret i at følge op på min tråd,
håber ikke tråden er blevet for gammel.....

Siden bliver indlæst fra serveren hver gang
Det er billederne der er blevet ændret, og de har ikke den samme byte
størrelse.
men har samme navn , og de bliver så indlæst fra cachen hver gang

Hvis jeg højre klikker ( siden ligger i en frame ) og vælger opdatere
får jeg selvfølgelig den rigtige opdatering, med de nye billeder.

Hilsen
Jack

Fra : Jack

Dato : 30-07-08 12:53

On Jul 30, 6:56 pm, "Martin Ploug" <mpl...@pc.dk> wrote:
> location.replace(location.href+'?reload')">

Mange tak for jeres forslag...
Men det virker desværre ikke, det er stadig det gamle billede der
bliver vist
men selvfølgelig den nye sourcekode....
( det gamle billede og det nye har samme filnavn, og det kan det
desværre ikke laves om på )

Jeg har prøvet både
Body onLoad=window.refresh>
og
<script language=" JavaScript" ><!--
function MyReload()
{
window.location.reload();
}
//--></script>

<Body onLoad="MyReload()" >

Har I andre forslag ?

Hilsen
Jack

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-07-08 21:03

>Jeg har prøvet både
>Body onLoad=window.refresh>
>og
><script language=" JavaScript" ><!--
>function MyReload()
>{
>window.location.reload();
>}
>//--></script>

><Body onLoad="MyReload()" >

>Har I andre forslag ?

>Hilsen
>Jack

Prøvede du nedenstående?

Fra : Birger

Dato : 30-07-08 22:21

Jack wrote:

> Mange tak for jeres forslag...
> Men det virker desværre ikke, det er stadig det gamle billede der
> bliver vist
> men selvfølgelig den nye sourcekode....
> ( det gamle billede og det nye har samme filnavn, og det kan det
> [...]

Skulle mener det rigtige er

window.location.reload( true);

parameteren hedder forceget - hvis true hentes fra server, ellers kan hentes
fra cache.
Default er falsk - så du _skal_ angive true, hvis du skal hente fra
serveren.

Ved så ikke om det klarer problemet med billedet, som er et andet men hedder
det samme.

Prøv at give absolut sti til billedet
(http://mitdomain/billeder/billednavn.jpg) i tagget - evt kan du her sætte
en random parameter på, for at sikre at billedet hentes fra serveren og ikke
cache.
Den sidste kan vel egentlig bruges i onload, til at sætter src for
img-tagget, uden at det er nødvendigt at hente hele siden igen, hvis det kun
er billedet der er ændret...

--
Birger
http://bbsorensen.dk