ny ip ved genstart af router?
Fra : KS

Dato : 27-07-08 20:12

Hmmm har TDC med 2 dynamiske IPadresser - men betyder det ikke at man får
tildelt en ny IP når ens router bliver genstartet??? har haft den slukket i
2½ uge og har stadig den samme IP?!?!?

Jeg kunne godt tænke mig ny IP en gang i mellem...

på forhånd tak

mvh
kenneth

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-07-08 20:26

"KS" <kenned@o.f.i.r.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm har TDC med 2 dynamiske IPadresser - men betyder det ikke at man får
> tildelt en ny IP når ens router bliver genstartet??? har haft den slukket
> i 2½ uge og har stadig den samme IP?!?!?

Det er op til udbyderen at afgøre det. Måske de har en politik med at give
den samme adresse, såfremt det er muligt, selvom dhcp leaset er udløbet.

> Jeg kunne godt tænke mig ny IP en gang i mellem...

Hvorfor dog det?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-07-08 21:10

"KS" <kenned@o.f.i.r.dk> wrote in

> [...]
> slukket i 2½ uge og har stadig den samme IP?!?!?
>
> Jeg kunne godt tænke mig ny IP en gang i mellem...

Har du prøvet at ændre MAC adressen i routeren?

(Det er ikke sikkert det hjælper)

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-07-08 22:13

"KS" <kenned@o.f.i.r.dk> skrev i en meddelelse
> tildelt en ny IP når ens router bliver genstartet??? har haft den
> slukket i 2½ uge og har stadig den samme IP?!?!?

Ja - det er det "normale" hos Tdc - man får den samme, hvis den er
ledig - og det er den meget tit, da andre får tildelt efter samme
princip.

Jeg kørte med samme dynamiske IP i flere år, da jeg havde en
Tdc-opkobling.

Så skiftede den et par gange hurtigt efter hinanden - og derefter kørte
jeg "længe" med den samme igen.....

Jan