Printer, USB, 5-7 meter....
Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-07-08 22:53

Min nye Epson printer kan/skal ikke stå ved siden af computeren.
Derfor skal jeg have et USB kabel på 5-7 meter, men kan ikke finde
nogen USB2 kabler af denne længde.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=212&Parent=3&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction177=2&Sorted177=7&True6528=&Trueval6528=43096&Equal208=&Equal207=&Submit.x=28&Submit.y=0

Og er der ikke også noget med, at USB kabler helst ikke må være over 5
meter.

Hvordan løser jeg mit problem billigst? Forestiller mig ikke at jeg
vil give 6-700 kr. for en trådløs printserver

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=66&Sort=&Soegeord=print+server&chkSoegSaetning=&searchArea=products

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-07-08 23:28

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> Min nye Epson printer kan/skal ikke stå ved siden af computeren.
> Derfor skal jeg have et USB kabel på 5-7 meter, men kan ikke finde
> nogen USB2 kabler af denne længde.

<snip>

> Og er der ikke også noget med, at USB kabler helst ikke må være over 5
> meter.
>
> Hvordan løser jeg mit problem billigst?

Med en hub med strømforsyning.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Nyheder

Dato : 22-07-08 06:26

Prøv sådan en:

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=657181

Sten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-07-08 18:16

Nyheder wrote:
> Prøv sådan en:

Hvad med at svare Karsten direkte og ikke svare Karsten via Axels svar
(som du ikke bruger til noget)?

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-07-08 20:07

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in

<snip>

> Hvad med at svare Karsten direkte og ikke svare Karsten via Axels
> svar (som du ikke bruger til noget)?

Intet er for småt for Jesper "religion-skriger" Poulsen.

Og det Sten henviser til er da et udemærket og billig alternativ til en
hub.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : fix

Dato : 23-07-08 09:12

Axel Hammerschmidt wrote:

> Intet er for småt for Jesper "religion-skriger" Poulsen.

en dejlig aktuel orddeling :>)

finn

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-07-08 12:06

Axel Hammerschmidt wrote:

> Intet er for småt for Jesper "religion-skriger" Poulsen.

Igen et personligt angreb fra Axel Hammerschmidt - har du ikke bedre
ting at give dig til end at skrive personlige angreb på usenet?

Hvad med at få dig et liv, feks.?

Det Sten foretog sig var quotefucking, dvs. han kunne i princippet
lægger ord i din "mund" som du aldrig havde skrevet. Er det ok, syn's du?

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-07-08 13:19

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in

<snip>

> Det Sten foretog sig var quotefucking, dvs. han kunne i princippet
> lægger ord i din "mund" som du aldrig havde skrevet. Er det ok,
> syn's du?

Pladder!

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-07-08 20:02

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i meddelelsen
> Min nye Epson printer kan/skal ikke stå ved siden af computeren.
> Derfor skal jeg have et USB kabel på 5-7 meter, men kan ikke finde
> nogen USB2 kabler af denne længde.

T Hansen har usb kabler til printere på 5 m til 59 kr.
Med hensyn til hvor langt et kabel må være er det noget individuelt. Jeg har
på et tidspunkt haft et 5 m kabel forlænget med 2 x2 m kabler som virkede
til en printer. Andre har rapporteret, at selv et 5 m kabel var for langt.
5 m kabel har jeg prøvet på flere printere og aldrig haft problemer med.

Kurt

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-07-08 12:59

On Tue, 22 Jul 2008 21:02:04 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>T Hansen har usb kabler til printere på 5 m til 59 kr.

Valgte et lidt dyrt kabel i troen om at signalettabet så var mindre.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-07-08 12:57

On Mon, 21 Jul 2008 23:53:19 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Havde ikke lige overvejet løsningsmodellen med en hub, men det er hvad
valget er faldet på.