VNC via router virker ikke ! Hjælp !
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 21:46

Hej

Jeg har et internt netværk i huset koblet sammen via en D-link DI-524
router. Forbindelsen udad til er 10mbit hver vej. Jeg har brug for
programmet vnc til at hjælpe min far, som bor i den anden ende af landet.
Mit problem er at jeg kun kan få vnc til at virke internt. Men ikke
eksternt.
Hvis jeg kører udenom routeren virker det fint.
Det er helt sikkert opsætning af min router der er gal.
Er her nogen der kan hjælpe ?

Mvh.

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-08 21:55

http://support.dlink.com/emulators/di524/adv_virtual.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 22:07

> http://support.dlink.com/emulators/di524/adv_virtual.html
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Takker for linket, men jeg skal måske lige tilføje at jeg ikke er helt så
skrap til netværk.
Så dit link hjælper mig desværre ikke så meget.

Mvh.

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-08 22:13

Jan skrev:

>Takker for linket, men jeg skal måske lige tilføje at jeg ikke er helt så
>skrap til netværk.
>Så dit link hjælper mig desværre ikke så meget.

så prøv dette i stedet
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-524/VNC.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : fix

Dato : 15-07-08 22:14

Jan wrote:
> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Takker for linket, men jeg skal måske lige tilføje at jeg ikke er
> helt så skrap til netværk.
> Så dit link hjælper mig desværre ikke så meget.

Du skal åbne for den port VNC bruger - i din fars firewal mod din fars
maskine(IP). svjh. 5400

finn

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 15-07-08 22:12

Jan skrev:
> [...]
> eksternt.
> Hvis jeg kører udenom routeren virker det fint.
> Det er helt sikkert opsætning af min router der er gal.

Hej Jan

Jeg har selv prøvet at oprette forbindelse med VNC udefra, til min
computer hjemme. I routeren skal du lave det, der hedder port
forwarding. I manualen til din router står det sikkert nærmere
beskrevet. Du skal både angive port, med VNC ser det ud til at være port
5900, og din fars LAN-IP. Den kan du finde i Windows, ved at gå ind i
Start > Kør, skrive cmd og klikke OK. Skriv ipconfig i boksen og tryk
ENTER, så kan du se IP-adressen. Hvis den bliver tildelt lokalt vha.
DHCP, kan den ændre sig, så det vil nok være en god ide, at give
computeren en fast IP-adresse. Du skal også have fast i hans WAN-IP, som
er den IP-adresse, du skal indtaste hjemme hos dig selv. Den kan ses ved
at gå ind på www.myip.dk, fra din fars computer.
Den kan også ændre sig, hvis den ikke er fast fra udbyderens side, så
hvis det en dag ikke fungerer, og det fungerede for f. eks. et par uger
siden, kan du ringe til din far og bede ham gå derind igen.
Så burde du kunne sidde hjemme hos dig selv, og fjernstyre din fars
computer.

//Marco

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 20:31

Hej Allesammen

Så har jeg fået det til at virke. Der var flere porte der skulle sættes op.
5800, 5900 og 5500. Men kun lige en mere end jeg allerede havde. Det var jo
selvfølgelig også nok. Vi har begge dynamiske IP-adresser, men bruger bare
www.myip.dk hver gang. Det var et rigtigt godt link Ivan sendte. Lige præcis
det, hjalp mig på sporet.
Som sagt nu kører det bare.
Mange tak for hjælpen allesammen.