adgang gennem D-link
Fra : martin bjerre

Dato : 15-07-08 16:40

Hej
Jeg har sat en lille ftp server op, men mit problem er at min router (d-link
624+) spærrer for adgang udefra. port 20 og 21 er forwarded, DMZ er slået
til for serverens IP, jeg synes jeg har fulgt alle guider og gjort alt,
alligevel virker det ikke. Kører jeg udenom routeren fungerer det hele fint,
så opsætningen af serveren er ok. Hvem har en god ide ?

Martin

Fra : ShutEye

Dato : 15-07-08 16:51

> [...]
> gjort alt, alligevel virker det ikke. Kører jeg udenom routeren fungerer
> det hele fint, så opsætningen af serveren er ok. Hvem har en god ide ?

Er der firewall i den router?
På min skal der også laves en regel i firewallen før at div. servere virker.

Fra : martin bjerre

Dato : 15-07-08 16:59

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> Er der firewall i den router?
> På min skal der også laves en regel i firewallen før at div. servere
> virker.

Ja, det er der, men der er også lavet en regel til serveren

Martin

Fra : fix

Dato : 15-07-08 22:11

martin bjerre wrote:

> Ja, det er der, men der er også lavet en regel til serveren
>
> Martin
har du prøvet med passiv ftp?
- mange småroutere har problemer med aktiv ftp!

finn

Fra : martin bjerre

Dato : 16-07-08 18:58

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse
> har du prøvet med passiv ftp?
> - mange småroutere har problemer med aktiv ftp!
>
> finn
>Ja, det lader sig heller ikke gøre. Fatter bare ikke hvad der går galt

Martin

Fra : fix

Dato : 16-07-08 19:07

martin bjerre wrote:

> Ja, det lader sig heller ikke gøre. Fatter bare ikke hvad der går
> galt

Hm!
hvis du kan køre passiv ftp indefra, og 20-21 indgående TCP er åbne, så
burde det virke med passiv ftp udefra.
Hvad sker der når du forsøger?

finn

Fra : martin bjerre

Dato : 16-07-08 19:47

> [...]
>
> Hm!
> hvis du kan køre passiv ftp indefra, og 20-21 indgående TCP er åbne, så

skriver jeg serverens ip (192.168.0.103) fra en anden maskine på det interne
net, får jeg fint adgang. Prøver jeg med min offentlige ip (83.93.202.xx)
kan jeg ikke få adgang, der kommer en fejlmeddelse "du har ikke adgang til
denne mappe...........forbindelsen til serveren er genoprettet). port 20 og
21 ER forwarded til serveren i routeren. sætter jeg server-pcen direkte på
nettet, er der ingen problemer med at få adgang udefra, så det er helt
sikkert routeren der skaber problemet. Jeg mener at kunne huske at jeg
engang har løst et lignende problem midlertidigt ved at slå DMZ til for
serveren, men det virker heller ikke her.

Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-07-08 19:54

martin bjerre skrev:

>Prøver jeg med min offentlige ip (83.93.202.xx)

Du ved godt at din offenntlige ip kan ses i headeren på dit indlæg.
Men jeg kan da tilføje at jeg kan komme til din Cerberus ftp, som
selvfølgelig ikke vil lade mig komme videre som anonym
Så efter min mening, så tyder det på forkert opsætning af Cerberus FTP
fremfor routerproblemer

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : martin bjerre

Dato : 16-07-08 20:57

> [...]
> selvfølgelig ikke vil lade mig komme videre som anonym
> Så efter min mening, så tyder det på forkert opsætning af Cerberus FTP

Nej, det vidste jeg ikke. Jeg har slettet reglen i firewallen, og oprettet
den på ny, og nu virker det efter hensigten.
Takker for råd og inputs

Martin