Hvilke porte bruger et program som limewir~
Fra : Autocadster

Dato : 14-07-08 13:32

Hvilke porte bruger et program som limewire som standard ?

Hvordan blokerer man nemmest for brugen af dette program på et trådløst
netværk med 10-12 maskiner ?

Det er en linksys gigabit router

Autocadster / 2620

Fra : Mr.Larsen

Dato : 14-07-08 14:07

Den 14-07-2008, skrev Autocadster:
> Hvilke porte bruger et program som limewire som standard ?
>
> Hvordan blokerer man nemmest for brugen af dette program på et trådløst
> netværk med 10-12 maskiner ?
>
> Det er en linksys gigabit router

Ifølge denne side.
http://www.gnutellaforums.com/connection-problems/52277-limewire-s-port-number.html

er det 6346, men hvis det er som med de fleste ander P2P programmer, så
kan man selv bestemme det.

At spærre for P2P er vist noget nær en umulig opgave.

Fra : Root Kit

Dato : 14-07-08 14:37

On Mon, 14 Jul 2008 14:31:53 +0200, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

>Hvordan blokerer man nemmest for brugen af dette program på et trådløst
>netværk med 10-12 maskiner ?

Ved at forbyde det på maskinerne.

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-07-08 17:54

Root Kit wrote:

> Ved at forbyde det på maskinerne.

Information ønsker at være fri.

--
Jesper Lund

Fra : Root Kit

Dato : 15-07-08 04:54

On 14 Jul 2008 16:54:23 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Information ønsker at være fri.

Ikke alle ønsker går i opfyldelse.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 14-07-08 18:38

Autocadster wrote:
> Hvilke porte bruger et program som limewire som standard ?
>
> Hvordan blokerer man nemmest for brugen af dette program på et trådløst
> netværk med 10-12 maskiner ?
>
> Det er en linksys gigabit router

http://www.snort.org/

Du kan identificere en del P2P trafik med snort. Jeg har haft held med
at sende TCP reset til afsender og modtager, når snort ser en P2P pakke.

Ulempen ved dette er, at du er nødt til at have en maskine til at køre
snort 24/7, hvilket måske er i overkanten for 10-12 maskiner.

Er det ikke nemmere at fortælle folk at de ikke må bruge det?