starter ikke altid
Fra : Keld Thomassen

Dato : 21-07-01 01:05

Nogen gange vil lortet ikke starte.
NÅr jeg tænder for min PC, sker der et af to:
1. Den starter.
2. Den starter ikke.

Jeg kan ikke finde et mønster i hvornår den gør det ene eller det andet.
Er der nogen som ved hvoledes strømstyringen fungere i en PC.
Er det på bunkortet eller i PS at "hovedrelæet" sidder?

mouseman@mailme.dk

Fra : Per Clausen

Dato : 22-07-01 15:06

Det kan altså godt skyldes et IRQ problem.
Hvis der er 2 eller flere enheder i en PC som har sammen IRQ kan det
resultere i at PC'en ikke kan starte op.
Det kan løses på 2 måder - enten at indstille HW enheder til en bestemt IRQ
eller at skifte slot i på bundkortet.

mvh
Per Clausen
IT-konsulent