CO2 fra afbrænding af fossilt brændstof
Fra : Kert Rats

Dato : 23-07-08 11:15

Jeg har hørt, at man skulle være i stand til at bestemme, hvor stor en del
af luftens indhold af CO2, der stammer fra afbrænding af fossilt brændstof
ved at foretage en kulstof 14-test af luftens CO2.

Jeg har ikke kunnet få en forklaring på, hvordan en sådan bestemmelse af CO2
hidrørende fra afbrænding af fossilt brændstof kan foregå, så derfor spørger
jeg her i gruppen.

Jeg er bekendt med kulstof 14-datering via
http://da.wikipedia.org/wiki/Kulstof_14-datering

Glæder mig meget til at høre jer bud.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-07-08 12:51

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CO2
> hidrørende fra afbrænding af fossilt brændstof kan foregå, så derfor

Hvad ville man opnå ved at få den andel målt?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-07-08 13:19

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville man opnå ved at få den andel målt?

Overblik?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-07-08 13:22

Preben Riis Sørensen wrote:
> Hvad ville man opnå ved at få den andel målt?

Flere argumenter at bruge mod Bush II og hans åndsfæller.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : PeterBP

Dato : 24-07-08 01:30

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Flere argumenter at bruge mod Bush II og hans åndsfæller.
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Så meget varm luft udånder den herre da ikke...?

--
- Peter *** http://titancity.com/blog/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-07-08 13:43

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> spørger
> jeg her i gruppen.
>
> Jeg er bekendt med kulstof 14-datering via

Jeg har læst nogle forklaringer på det, men da de virker selvmodsigende vil
jeg ikke tage ansvar for dem.
C-13 i luften skulle formindskes ved fossil afbrænding og afskovning, og det
menes at være målt, og skulle vise at CO2 ikke stammer fra havet.
Det menes også at være vist at der er formindsket C-14 i luften og havet,
lavest konc i luften, hvilket skulle vise at luften er arnestedet. Desuden
menes at CO2 koncentrationen er højest på den nordlige halvkugle, hvilket
skulle skyldes human aktivitet.
http://www.esrl.noaa.gov/gmd/infodata/faq_cat-3.html

Mvh
Martin

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-07-08 09:21

> [...]
> CO2
> hidrørende fra afbrænding af fossilt brændstof kan foregå, så derfor

Ja - det mener nogle at man kan. Der er en lille komplikation, som man
vist nok overser - nemlig at en stor del af en plantes C-optag ikke stammer
fra
luftens CO2-indhold, men fra CO2 fra mineralisering af mere eller mindre
gammelt
organisk stof i jordbunden.

Per A. Hansen