KDE 4.1
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-07-08 11:53

Jeg har netop læst på Linux.com at KDE 4.1 er frigivet i dag.

http://www.linux.com/feature/142661

Der er links fra artiklen til kde.org, men det er pt. tomme sider så jeg
ved ikke helt hvad der foregår. Hmm, må hellere checke om Kubuntu har
pakkerne parat allerede :)

Fra : Morten Lund

Dato : 29-07-08 21:07

Thomas Jespersen wrote:

> Der er links fra artiklen til kde.org, men det er pt. tomme sider så jeg
> ved ikke helt hvad der foregår. Hmm, må hellere checke om Kubuntu har
> pakkerne parat allerede :)

Jeg er KDE fanboy. Nok endda i højere grad end jeg er Linux-fanboy. Jeg
kunne bedre leve med BSD/KDE end Linux/Gnome eller andet. Men turen frem
til 4.1 har været hård.

Jeg skiftede til 4.0.2 i vinter, da der kom en flashplugin-update, der ikke
var supporteret i KDE 3.5.8 (Kubuntu 7.10) og gjorde flashfilmsfremvisning
umulig i konqueror. Ja, jeg ved godt 4.0.x-serien var beregnet på
udviklere, men jeg gav det nu alligevel en chance da flash trods alt
virkede. Da jeg endelig var strandet på 4.0.x-udgivelserne følte jeg, at
jeg var fanget mellem den stabile 3.5.8 (som fik fikset flash-buggen) og
4.1 hvor al udviklingen skete. 4.0.x fik ganske vist fikset bugs fra
release til release. Men fokus var på 4.1

Jeg skiftede så til Beta1 da den kom som Kubuntupakker. Og hurra fra det.
Der er sket meget fra beta-release til RC1 som jeg pt. kører. Og KDE skal
nok blive en rigtig lækker desktop (igen). Og som KDE fanboy ser jeg
naturligvis gerne KDE bliver den foretrukne desktop fremfor Gnome. Man kan
kun håbe Nokia vil LGPL'e QT...

Men det korte af det lange: Jeg glæder mig til at køre apt-get upgrade og få
KDE 4.1 final på min desktop.

Jeg kører iøvrigt Kubuntu 8.10 alpha 3 pt. Min maskine var smadret af for
mange eksperimenter, så jeg kunne ligeså godt prøve, da den kom med KDE 4.1
nativ. Og jeg er indtil videre positivt overrasket.

/Morten

Fra : Kent Friis

Dato : 29-07-08 21:12

Den Tue, 29 Jul 2008 22:06:58 +0200 skrev Morten Lund:

> Jeg er KDE fanboy. Nok endda i højere grad end jeg er Linux-fanboy.

Er det ikke det der hedder en Windows-fanboy-wannabe?

:-þ

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-07-08 22:16

Morten Lund wrote:

> nok blive en rigtig lækker desktop (igen). Og som KDE fanboy ser jeg
> naturligvis gerne KDE bliver den foretrukne desktop fremfor Gnome. Man kan

KDE _er_ den foretrukne desktop i Kubuntu. Jeg vil ikke røre KDE med en
ildtang - der er for meget Windows-brugerflade over det og jeg kan ikke
døje Windows.

Jesper Poulsen