Politikens "Dansk ordbog"
Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-07-08 09:44

Jeg har fået Politikens "Dansk ordbog" på CD (og bogen) er der er linux
program, som kan læse og bruge den CD?

Ivar Madsen

Fra : lejf jessen

Dato : 29-07-08 10:05

Ivar Madsen skrev:
> Jeg har fået Politikens "Dansk ordbog" på CD (og bogen) er der er linux
> program, som kan læse og bruge den CD?

Hej Ivar !

Jeg har forsøgt i Wine, men uden held. Jeg har også en Dansk/Engelsk og
vise versa, kunne godt tænke mig at bruge dem i ubuntu Så jeg håber
på, at der er en, der er klogere end os

--
Mvh. lejf
ubuntu 8.04 Hardy Heron.

Fra : Preben Holm

Dato : 29-07-08 10:45

> Hej Ivar !
>
> Jeg har forsøgt i Wine, men uden held. Jeg har også en Dansk/Engelsk og
> vise versa, kunne godt tænke mig at bruge dem i ubuntu Så jeg håber
> på, at der er en, der er klogere end os

Hej

Så vidt jeg ved, er politikens ordbøger med en access-database. Det
kræver dog lige man benytter et af de der "glemt mit password"-office
programmer som kan finde koden.

Formatet i f.eks. den store ordbogscdrom er lidt mærkeligt, men det
burde med lidt snilde (fra en dygtig programmør) kunne lade sig gøre at
lave noget software til at læse det format (hvis man kan gennemskue det).

Tror mange ville være interesserede i det, men hvad Politiken ville sige
til at man lavede noget software til deres ordbøger, så de kunne
anvendes på linux - det ved jeg ikke. Men det kunne da være muligt at
spørge dem. Men jeg gætter ikke på et positivt svar.

Hilsen Preben

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 30-07-08 22:32

Preben Holm skrev:
<snip>
> [...]
> anvendes på linux - det ved jeg ikke. Men det kunne da være muligt at
> spørge dem. Men jeg gætter ikke på et positivt svar.

Tjah, hvis nu man sørgede for at brugeren selv skulle indtaste
passwordet samt levere databasefilerne, kan programmøren vel ikke komme
i klemme - eller hvad?

Jeg synes det lyder som et interessant projekt.

Mvh Jonas

Fra : Preben Holm

Dato : 31-07-08 19:58

> Tjah, hvis nu man sørgede for at brugeren selv skulle indtaste
> passwordet samt levere databasefilerne, kan programmøren vel ikke komme
> i klemme - eller hvad?

Nej, hvis password selv skal indtastes er der nok længere til et
søgsmål. Men hvordan ved man (hvis man ikke har omgået "sikkerheden")
hvordan databasen skal læses?

> Jeg synes det lyder som et interessant projekt.

Ja, det synes jeg også, men eftersom jeg ikke har turde distribuere
noget af den slags, har jeg ikke spenderet tid på det. Men dernæst
mangler jeg også en måde at oversætte nogle af tegnene på!

/ Preben

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 31-07-08 21:06

Preben Holm skrev:

> Nej, hvis password selv skal indtastes er der nok længere til et
> søgsmål. Men hvordan ved man (hvis man ikke har omgået "sikkerheden")
> hvordan databasen skal læses?

Ja, ok. Du har vel fat i noget der. Hmm...

> Ja, det synes jeg også, men eftersom jeg ikke har turde distribuere
> noget af den slags, har jeg ikke spenderet tid på det. Men dernæst
> mangler jeg også en måde at oversætte nogle af tegnene på!

Ja, jeg rodede lidt med det igår aftes. Har efter det korte kig, ikke
rigtig fået styr på databasen - men det er da lagt i bunken til de andre
projekter :)

Mvh Jonas

Fra : Preben Holm

Dato : 31-07-08 21:14

> [...]
>>

> Ja, jeg rodede lidt med det igår aftes. Har efter det korte kig, ikke
> rigtig fået styr på databasen - men det er da lagt i bunken til de andre

Okay.. ja projekter har man jo altid nok af... Du er da velkommen til at
skrive til mig på : preben snabela interrupt prik dk

Jeg har dog selv begrænset tid, men delte ressourcer kommer man ofte
længere.

/ Preben

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 29-07-08 10:12

On Tue, 29 Jul 2008 11:04:57 +0200
lejf jessen <eljessen@GR_Nlite.dk> wrote:

> Hej Ivar !
>
> Jeg har forsøgt i Wine, men uden held. Jeg har også en Dansk/Engelsk og
> vise versa, kunne godt tænke mig at bruge dem i ubuntu Så jeg håber
> på, at der er en, der er klogere end os

www.google.dk, indtast
ubuntu virtualbox seamlessrdpshell

eet af de tre øverste hits bør kunne hjælpe jer

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 31-07-08 21:52

On Thu, 31 Jul 2008 20:58:24 +0200, Preben Holm wrote:

> Ja, det synes jeg også, men eftersom jeg ikke har turde distribuere
> noget af den slags, har jeg ikke spenderet tid på det. Men dernæst
> mangler jeg også en måde at oversætte nogle af tegnene på!

Hvis det er lydskrift angivet i ASCII format så mener jeg at der findes
en standard for at skrive det på Usenet. Prøv evt. at høre i
dk.kultur.sprog.

Fra : MortenOlsenAIO@gmail~

Dato : 17-08-08 06:02

Det lyder helt sikkert som et godt projekt men så vidt jeg kan se har
du kun mulighed for at finde opslagene i databasen, mens svarene
faktisk ligger krypteret.

Fra : baltzersen@gmail.com

Dato : 17-08-08 08:55

Hej Ivar og andre

Jeg fik både Engelsk/dansk og nudansk til at virke i Wine med hjælp
fra en af mine venner ved at installere Windows Scripting pakker fra
Winetricks:

wsh56
wsh56js
wsh56vb

Muligvis har man også brug for at installere en eller flere af vb*run-
pakkerne.

Jerôme