læse windows disk fra dappix live c
Fra : Thomas gade

Dato : 23-07-08 19:42

Hej NG

kan det lade sig gøre at se hvilke data der ligger på en windows disk
fra en dappix live cd?

Og hvis ja hvordan gør man.

Sagen er at min nabos pc XP home, dobbelt sata setup er chrashet og vil
ikke starte op igen, jeg har derfor lovet at forsøge at redde billederne
ar ferier børn etc. da hun ikke lige har gemt en backup af disse.

nb, hvis der kommer nogle unix fagord fra jer skal i vide at jeg er
totalt rookie, jeg ved for eksempel ikke hvad en harddisk hedder i
linux. Så det vil jeg også gerne vide

Mvh THomas

Fra : J

Dato : 24-07-08 08:35

On Wed, 23 Jul 2008 20:41:37 +0200, Thomas gade
<placeit-fjern-@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>
>nb, hvis der kommer nogle unix fagord fra jer skal i vide at jeg er
>totalt rookie, jeg ved for eksempel ikke hvad en harddisk hedder i

Dappix er vist ikke det bedste !?
NTFS support findes med andre linux'er end dappix. Hvorfor ikke prøve
at boote på en mandriva one ? det er den bedste live CD, jeg kender.

http://wiki.mandriva.com/en/2008.1_Notes

Jeg tror også, at Ubuntu 8.04 har det med på live.

Ellers er der vel nogle live DVD'er, man kan downloade.

Du kan prøve at søge med google, og også kigge på distrowatch.com

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-07-08 21:26

J wrote:

> Dappix er vist ikke det bedste !?

Dappix er en danske distro baseret på Knoppix. Jeg har ofte brugt
Knoppix til at læse NTFS-partitioner med.

> Jeg tror også, at Ubuntu 8.04 har det med på live.

Det har Ubuntu haft siden 6,x - nu bruger jeg dog ikke Live-CD'er mere,
for at læse NTFS

> Du kan prøve at søge med google, og også kigge på distrowatch.com

Hvorfor dog det?
Han har alt hvad han skal bruge allerede - han skal bare lære at bruge det.

Jesper Poulsen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-07-08 19:21

Den Wed, 23 Jul 2008 20:41:37 +0200 skrev Thomas gade:

> [...]
>
> nb, hvis der kommer nogle unix fagord fra jer skal i vide at jeg er
> totalt rookie, jeg ved for eksempel ikke hvad en harddisk hedder i

Med Linux Mint kan du direkte se windows partitioner, men pas på - du
bliver forelsket i den - måske også i naboen

NB. Hvad er en "Rookie"? - nu vi er ved "fagudtryk"

--
Karl Erik

Fra : Carl Drud

Dato : 24-07-08 19:34

Karl Erik Christensen <none@none.com> writes:

> NB. Hvad er en "Rookie"? - nu vi er ved "fagudtryk"

Nybegynder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rookie

--
Carl

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-07-08 21:32

Karl Erik Christensen wrote:

> Med Linux Mint kan du direkte se windows partitioner, men pas på - du

Det kan man også med Knoppix, der er en udenlandsk forløber for Dappix.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Jesper Poulsen

Fra : Thomas gade

Dato : 26-07-08 19:24

Jesper Poulsen wrote:

> Det kan man også med Knoppix, der er en udenlandsk forløber for Dappix.
> http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Jeg har nu prøvet med Ubuntu 8.04 og den kan ganske rigtigt læse ntfs
drev. Men den kan ikke finde de 2 HD så jeg er ikke engang i nærheden af
finde filerne. Jeg har så forsøgt at mounte de 2 HD manuelt, men ubuntu
kan ikke finde dem nogen steder. Det ser ikke lyst ud da jeg allerede
har brugt det bedste af en arbejdsdag på dette.

SÃ¥ er der nogen der kan anbefale en proff recovery fyr til en rimelig pris?

mvh thomas

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-07-08 19:57

Den Thu, 24 Jul 2008 20:34:27 +0200 skrev Carl Drud:

> Nybegynder.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Rookie

Hvorhenne snakker de sårn?

--
Karl Erik

Fra : Lyrik

Dato : 03-08-08 17:28

>"Thomas gade" <placeit-fjern-@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej NG
>
> kan det lade sig gøre at se hvilke data der ligger på en windows disk fra
> en dappix live cd?
>
> Og hvis ja hvordan gør man.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Download og brænd en "Hiren's BootCD.iso" fra piratebay.org. Den fylder 95,1
megabyte. Der medfølger en lille patch således at du lægger iso og patch på
skrivebordet og klikker på patchen. Derefter kan du vælge dansk tegnsæt.
Dette laver en ny iso som du brænder som iso på en CD eller til nød en DVD.

Den kan du boote fra og den indeholder ethvert tænkeligt værktøj som kan
redde din vens filer.

Hilsen
Jens

Fra : Christian Laursen

Dato : 03-08-08 17:49

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> Download og brænd en "Hiren's BootCD.iso" fra piratebay.org. Den

Er et ikke lidt dårlig stil at opfordre til at bruge piratkopieret
software, når der spørges til en løsning med fri software?

--
Christian Laursen

Fra : Kent Friis

Dato : 03-08-08 17:55

Den Sun, 03 Aug 2008 18:48:53 +0200 skrev Christian Laursen:

> Er et ikke lidt dårlig stil at opfordre til at bruge piratkopieret
> software, når der spørges til en løsning med fri software?

Da ikke for en troll.

Det rigtigt sjove bliver så når spørgeren får download'et ISO'en, og
konstaterer at den der patch ikke virker i Wine alligevel.

Mvh
Kent

.... for katten.