6 Gb ram synligt med 32 bits Mint
Fra : J

Dato : 21-07-08 11:46

Hej

Da Mint ikke findes i en 64 bits version, og jeg havde læst flere
steder at en 32 bits linux, afhængigt af kernen anvendt, kan adressere
op til 64 Gbyte.

Jeg brugte denne opskrift:

http://samiux.wordpress.com/2008/06/15/use-more-than-3gb-ram-on-32-bit-ubuntu-804/

De overstregede linier så jeg bort fra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

Sådan skal det altså gøres med Ubuntu og Mint.

Hvis andre kan have glæde af det, er det jo kun godt.

mvh

John

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 21-07-08 12:49

J wrote:
> [...]
>
> Sådan skal det altså gøres med Ubuntu og Mint.
>
> Hvis andre kan have glæde af det, er det jo kun godt.

Bruger du så den rigtige kernel når du booter nu?
Notere også: The Linux kernel includes full PAE support starting with
version 2.6.[7] The 2.6 version of the kernel fully supports PAE,
enabling access of up to 64 GB of memory on 32-bit machines. A
PAE-enabled Linux-kernel requires that the CPU also support PAE.

Fra : J

Dato : 21-07-08 13:43

On Mon, 21 Jul 2008 13:48:56 +0200, Jesper Staun Hansen
<jeshan@es.aau.dk> wrote:

>Bruger du så den rigtige kernel når du booter nu?

Det går jeg da ud fra. Før kunne jeg ikke se 6 Gb.

Men med en 64 bits linux kan jeg se 6 Gb uden videre. Jeg har de 2 i
dual boot.

mvh

John