Hjælp til Rosegarden
Fra : Karsten Grønning

Dato : 19-07-08 20:02

Når jeg starter Rosegarden kommer følgende fejl meddelse frem:

Failed to connect to JACK audio server.

Rosegarden could not connect to the JACK audio server. This probably
meanes the JACK server not running.

If you want to be able to play or record audio files or use plugins, you
should exit Rosegarden and start JACK server before running Rosegarden
again.

Da jeg er temmelig grøn med Linux (Ubuntu 8.04)er mit spørgsmål: Hvordan
starter jeg JACK serveren?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-07-08 22:00

Karsten Grønning wrote:
> Da jeg er temmelig grøn med Linux (Ubuntu 8.04)er mit spørgsmål: Hvordan
> starter jeg JACK serveren?

Den nemmeste måde er at installere og bruge qjackctl.

Men der er et generelt problem at JACK gerne skal have
realtime-rettigheder og det har alm. brugere ikke. Derfor skal JACK
enten køre som root, eller også skal du have installeret realtime-lsm
modulet.

Peter