Evolution til usenet?
Fra : Steen

Dato : 14-07-08 12:06

Jeg bruger SLE med Evolution som mailprogram.
Jeg prøver at sætte Evolution op til at bruge usenet, men efter at
have sat de forskellige indstillinger op i programmet, fremkommer der
en undermappe til min konto "usenet", som bare staar og loader (der
staar faktisk /loading/ under mappen.

Nogen der har faaet Evolution til at fungere som newsreader?

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-08 19:14

Den Mon, 14 Jul 2008 11:06:21 -0700 (PDT) skrev Steen:
> [...]
> have sat de forskellige indstillinger op i programmet, fremkommer der
> en undermappe til min konto "usenet", som bare staar og loader (der

Hvor længe ventede du?

10-20.000 grupper tager pæn lang tid første gang de skal hentes.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Steen

Dato : 14-07-08 20:31

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Hvor længe ventede du?
>
> 10-20.000 grupper tager pæn lang tid første gang de skal hentes.
>
> Mvh
> Kent

108.963 grupper har jeg at vælge imellem - men jeg ld den alligevel stå
og summe 2 gange, ca. 10 minutter hver gang...og så lang tid burde det
ikke tage. Tror mere der er noge der ikke kører rigtigt

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-08 21:05

Den Mon, 14 Jul 2008 21:31:09 +0200 skrev Steen:

> 108.963 grupper har jeg at vælge imellem

Damn, det er nogen flere end jeg har haft.

> - men jeg ld den alligevel stå
> og summe 2 gange, ca. 10 minutter hver gang...og så lang tid burde det
> ikke tage. Tror mere der er noge der ikke kører rigtigt

Du har 5-10 gange så mange grupper, og forventer alligevel at det
ikke tager så lang tid?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Steen

Dato : 14-07-08 21:41

> [...]

> Damn, det er nogen flere end jeg har haft.

> Du har 5-10 gange så mange grupper, og forventer alligevel at det

Det tager nu ikke så lang tid at hente, nu er jeg ikke nogen haj til
Linux, men det fungerer vel på samme måde som på andre platforme.
I første hug hentes hverken header eller indhold, det sker først når man
begynder at abonnere på grupper......og jeg abonnerer kun på 10 grupper
på usenet (på den Mac jeg skriver på nu).

Fra : Kent Friis

Dato : 15-07-08 20:48

Den Mon, 14 Jul 2008 22:41:10 +0200 skrev Steen:

> [...]
> begynder at abonnere på grupper......og jeg abonnerer kun på 10 grupper
> på usenet (på den Mac jeg skriver på nu).

Det er ikke headere vi snakker om, det er listen over grupper. Den
man plejer at give sig til noget andet imens den henter de 10.000,
og så håber på den er færdig når man kommer tilbage.

100.000 må tage ti gange så lang tid.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Steen

Dato : 15-07-08 21:38

> [...]

> man plejer at give sig til noget andet imens den henter de 10.000,
> og så håber på den er færdig når man kommer tilbage.

Omkring de 5 minutter, hver gang jeg sætter en ny newsdeader op