MS Windows
briani 27239
Langsom opstart af nogle programmer
Fra : Hagar

Dato : 28-07-08 13:08

Hej i gruppen

Jeg har lige med et fået problemer med nogle programmer på min maskine, det
er ikke alle programmer, men dem der er problemer med, de bruger op mod 2
minutter om at starte op. Jeg har prøvet at gå tilbage i gendannelses
punktet, men det kan jeg ikke, der er ikke mere end et punkt, og det er fra
dagen før. Jeg har fjernet alt det jeg har installeret de sidste to uger,
jeg har renset min reg-database for skidt og rester, men lige meget hjælper
det.
Er der nogen der har nogle flere ideer til hvad jeg kan gribe og gøre i, ud
over at installere på nyt ?
Det er i øvrigt XP Pro jeg kører med.

Hagar

Fra : Blur T

Dato : 28-07-08 13:33

Hva med at køre Disk Defragtment og evt. bruge Tune-Up Utilities 2008 for at
rette fejle i programmer og database?

Mvh,
Blur

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-07-08 13:51

On Mon, 28 Jul 2008 14:33:23 +0200, "Blur T" <ghettoftwSP@Mgmail.com>
wrote:

>Hva med at køre Disk Defragtment og evt. bruge Tune-Up Utilities 2008 for at
>rette fejle i programmer og database?

TuneUp Utilities laver da netop fejl!

Efter jeg havde brugt det til at optimere Windows Vista kunne jeg ikke
mere printe til Adobe PDF. Heldigvis lavede jeg et image med Acronis
først.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Blur T

Dato : 28-07-08 21:56

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Efter jeg havde brugt det til at optimere Windows Vista kunne jeg ikke
> mere printe til Adobe PDF. Heldigvis lavede jeg et image med Acronis

Hvilken version of det bruger du? jeg har intet problemer med at printe til
Adobe PDF ver.9 Pro Extended eller andre programmer. Brug 1-Click
Maintenance og det er det

Mvh,
Blur

Fra : Kurt Brixen

Dato : 29-07-08 10:32

On Mon, 28 Jul 2008 22:56:25 +0200, "Blur T" <ghettoftwSP@Mgmail.com>
wrote:

>Hvilken version of det bruger du? jeg har intet problemer med at printe til
>Adobe PDF ver.9 Pro Extended eller andre programmer. Brug 1-Click
>Maintenance og det er det

Sidste nye version af Tune-Up og Adobe Acrobat 7 Professional.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hagar

Dato : 28-07-08 15:42

"Blur T" <ghettoftwSP@Mgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hva med at køre Disk Defragtment og evt. bruge Tune-Up Utilities 2008 for
> at rette fejle i programmer og database?
>
> Mvh,
> Blur

Begge dele er foretaget, men ikke med den ønskede effekt.

Hagar

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-07-08 17:38

On Mon, 28 Jul 2008 16:41:33 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Begge dele er foretaget, men ikke med den ønskede effekt.

Har du fået et nyt antivirusprogram, som er MEGET længe om at scanne
programmer idet de skal startes?

Jeg har været ude for at fx Irfanview var meget længe om at starte pga.
et antivirusprogram.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hagar

Dato : 28-07-08 17:51

> [...]
> programmer idet de skal startes?
>
> Jeg har været ude for at fx Irfanview var meget længe om at starte pga.

Jeg har altid kørt med AVG, og det er sat op til at scanne computeren når
jeg ikke bruger den, og der har ikke været problemer med den.

Jeg tror jeg har fundet problemet lige nu. Jeg tog i mod et tilbud fra Adobe
om at installere Adobe Mediaplayer for nogle dage siden, nu har jeg fjernet
den igen, og det ser ud til at systemet kører fint. Men hvad der et sket,
eller hvad programmet har gjort for at hindre andre programmer i at starte
op hurtigt, det ved jeg så ikke.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 28-07-08 21:39

Nå, det var ikke det der skulle til, programmer starter stadig langsomt op.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 29-07-08 06:26

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nå, det var ikke det der skulle til, programmer starter stadig langsomt
> op.
>
> Hagar

Fejlen er fundet, det var Zonealarm der har lavet kludder i det, så "yt" med
den.

Hagar