MS Windows
briani 27239
XP, kontrol af disk?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 28-07-08 00:26

Hver gang knægten starter sin computer op, kører den scandisk på D: drevet..
Selvom computeren bliver lukket rigtig. Hvordan slår jeg det fra?

Han kører med Windows XP

Mvh Sid

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-08 08:16

sls (2770) skrev bl.a. følgende:

> Hver gang knægten starter sin computer op, kører den scandisk på D:
> drevet.. Selvom computeren bliver lukket rigtig. Hvordan slår jeg det
> fra?

Lad den fuldføre 100% så burde den stoppe selv. Den bliver normalt ved
indtil man undlader at afbryde.

Claus

Fra : sls \(2770\)

Dato : 28-07-08 08:34

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> Lad den fuldføre 100% så burde den stoppe selv. Den bliver normalt ved
> indtil man undlader at afbryde.

Vi lader scandisk køre færdig hver gang, og vi lukker computeren rigtigt ned
når det er, men den kører scandisk alligevel ved hver opstart?

Mvh Sid

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-07-08 19:28

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Vi lader scandisk køre færdig hver gang, og vi lukker computeren rigtigt
> ned når det er, men den kører scandisk alligevel ved hver opstart?

Jeg har et par gange oplevet noget tilsvarende. Jeg kopierede alt indholdet
over på et andet drev, partitionerede og formaterede drevet og kopierede
derefter tilbage igen. Så forsvandt problemet. Det virker som om, den har
svært ved at finde ud af filsystemet.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-07-08 14:58

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_c.htm#cd

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : sls \(2770\)

Dato : 28-07-08 21:26

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> http://www.kellys-korner-xp.com/xp_c.htm#cd

Hvad skal jeg kigge på hos ham kelly?

Fra : Ole C

Dato : 30-07-08 17:48

sls (2770) skrev blandt andet:

> Hvad skal jeg kigge på hos ham kelly?

Check Disk (Chdsk) vil nok være en gid idé. Scandisk findes nemlig ikke i
XP...

--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-08 09:45

sls (2770) skrev bl.a. følgende:

> Hver gang knægten starter sin computer op, kører den scandisk på D:
> drevet.. Selvom computeren bliver lukket rigtig. Hvordan slår jeg det
> fra?

Er D drevet hans windows disk?

Hvis ikke, så prøv at flytte alle data og omformater drevet. Måske det kan
hjælpe.

Claus

Fra : sls \(2770\)

Dato : 31-07-08 22:27

> Er D drevet hans windows disk?
>
> Hvis ikke, så prøv at flytte alle data og omformater drevet. Måske det kan
> hjælpe.
>
> Claus

Ja, det kunne være en ide... prøver lige imorgen, for det er godt nok
irrerterne den skal igennem
10 minnutters scan hvergang han genstarter.

/7 Sid

Fra : Ole C

Dato : 31-07-08 23:13

sls (2770) skrev blandt andet:

> Ja, det kunne være en ide... prøver lige imorgen, for det er godt nok
> irrerterne den skal igennem
> 10 minnutters scan hvergang han genstarter.

Og der var ingen af forslagene på Kelly's Korner der virkede?

--
vh
Ole C