MS Windows
briani 27239
Netværksproblemer, internet
Fra : Jens

Dato : 22-07-08 20:47

Hej

Har en PC med XP med alle updates installeret.

Den er nu begyndt at have den opfattelse at den IKKE vil på internettet.

Ingen programmer kan tilgå internettet - AVG-update, outlook express,
firefox, IE osv osv

Netværksforbindelsen er OK og jeg kan se de andre maskiner på mit netværk.
Skal jeg virkelig igennem en reinstallation eller hvad kan der være galt.

Mvh
Jens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-07-08 23:05

Jens formulated the question :

> Har en PC med XP med alle updates installeret.
> Den er nu begyndt at have den opfattelse at den IKKE vil på internettet.

Hmmm... mon det kunne være en uheldig effekt af Windows XP's ret
vigtige sikkerhedsopdatering KB951748 ? Se lidt tilbage i gruppen.

Den effekt havde den i hvert fald sammen med en ældre version af
firewallen ZoneAlarm. Løsningen var at opdatere ZoneAlarm til den
nyeste.

Jeg har bare oplevet samme defekt med "KB951748"... bare _uden_
ZoneAlarm var på maskinen.

> Netværksforbindelsen er OK og jeg kan se de andre maskiner på mit netværk.
> Skal jeg virkelig igennem en reinstallation eller hvad kan der være galt.

Prøv at afinstallere "KB951748". (uholdbar løsning)
Opdatere ZoneAlarm (hvis du har den)
Eller geninstallere XP, opdatere og være opmærksom på om noget af ens
nødvendige software "kvæler" forbindelsen til nettet igen.

--

Lars Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 22-07-08 23:13

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg virkelig igennem en reinstallation eller hvad kan der være galt.

Hvis det ikke er et problem med en af de sidste Windows update og Zonealarm,
kan det være Winsock der driller.
Winsock Fix, kan downloades her:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml

PeterB