MS Windows
briani 27239
"Efter XP sikkerhedsupdate: Nul internet"
Fra : kk

Dato : 17-07-08 10:48

I en tidligere tråd:
"Efter XP sikkerhedsupdate: Nul internet"
Skriver Henrik Laursen:

"Nogen der ved hvad i himlens navn at MS render rundt og laver ?
En af deres nye updates har åbenbart en bug eller sådan noget.

Jeg fik en besked fra MS's update i XP om at der var 2 nye sikkerheds
updates parat:

Windows værktøj til fjernelse af skadelig software - Juli 2008 (KB890830)

Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)

Efter at have indstaleret begge pakker: Nul internet
Der var ikke forbindelse til noget som helst, hverken web, mail eller news,
linien var 100% død."

klip..

Det kan konstateres at det er Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)
som laver ravage.
Den kan fjernes ved hjælp af "Tilføj/fjern programmer" i Windows
kontrolpanel. Eller fejlen kan rettes ved systemgendannelse.
Jeg har ligeledes konstateret at fejlen (Nul internet) ikke ubetinget har
noget med Zone Alarm at gøre, selvom dette hævdes fra mange sider.
Jeg har nu et par gange fået fejlen og rettet den igen, først med
systemgendannelse og sidst ved at afinstallere KB951748. Jeg har ikke og har
aldrig haft Zone Alarm. Jeg har ingen firewall og kun AVG8, reduceret til
kun at omfatte "Watchdog" (tjeneste).
Har nogen oplevelser som kan relatere til ovenstående, hører jeg gerne
derom, evt direkte.
Med venlig hilsen,
kk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-07-08 11:26

kk formulated the question :
> [...]
> kun at omfatte "Watchdog" (tjeneste).
> Har nogen oplevelser som kan relatere til ovenstående, hører jeg gerne

Min fars PC havde problemer forbindelse til nettet efter KB911748.
Via telefon fik jeg hjulpet med at afinstallere den.
Det er på en PC med en dansk WinXP Pro (var fuldt opdateret) og _uden_
Zone Alarm. Hans setup mht. software ligner mit ret meget, men jeg har
på min PC ikke haft problemer med opdateringen. Sært...

--

Lars Jørgensen

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-08 12:00

> [...]
>
> "Nogen der ved hvad i himlens navn at MS render rundt og laver ?
> En af deres nye updates har åbenbart en bug eller sådan noget.
klip
> Har nogen oplevelser som kan relatere til ovenstående, hører jeg gerne
> derom, evt direkte.
> Med venlig hilsen,
> kk
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej kk!
Efter at have haft Vista Home Premium i ca. 2 måneder virkede internet
pludselig ikke.
"TuneUp Utilities" som ellers har kunnet rette enhver fejl, meldte ingen
fejl!

Så måtte jeg smide håndklædet i ringen og trykke på F11 og sætte en
HP-recovery igang. Det hele skete for en uge siden.
Det ligner din historie meget.

Hvis man kigger lidt rundt i Vista så fremtræder den som en "pyntet XP". Jeg
vil næsten lægge hovedet på blokken om at det er samme system! Vista er bare
udstyret med ny brugerflade og accept inden programmer kan installere sig.
Hvor de kunne installere sig uden accept i XP. Det er i virkeligheden den
største forskel jeg kan konstatere.
Hvis jeg vælger ydelse fremfor nydelse så får jeg en brugerflade næsten
identisk til Windows 98!

Din fejlmeddelelse får mig til at spekulere på om det ikke kunne være
opdateringen der havde skylden! Hvis det er det, som jeg tror, så indikerer
det også at vi har at gøre med det samme system!
Jeg mener iøvrigt at de gentagne gange praler med at Windowskernen er en
lille 1 megabyte stor fil som de bruger som kerne i det hele!

Hilsen
Jens

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-07-08 12:12

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun at omfatte "Watchdog" (tjeneste).
> Har nogen oplevelser som kan relatere til ovenstående, hører jeg gerne

Hej

2 i min omgangskreds havde problemet; afsinstallering og geninstallering af
ZA løste problemet, så mon ikke opdateringen trigger ZA til at blokere,
fordi noget centralt i Windows har ændret sig?

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : kk

Dato : 17-07-08 14:01

> MS siger selv om patchen:

Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)
Der er fundet et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en
ekstern hacker at fejlrepræsentere en systemhandling eller funktion, uden at
brugere af Microsoft Windows-systemer er klar over det. Du kan beskytte
computeren ved at installere denne opdatering fra Microsoft. Du skal måske
genstarte computeren, når du har installeret opdateringen.
Sådan foregår fjernelse
Denne softwareopdatering kan fjernes med Tilføj/fjern programmer i
Kontrolpanel.
Få hjælp og support
http://support.microsoft.com

>hvilket kunne indikere, at den roder med internetforbindelsen imho
mvh
kk

Fra : Fietsenmaker

Dato : 18-07-08 06:49

kk skrev:
> [...]
> Sådan foregår fjernelse
> Denne softwareopdatering kan fjernes med Tilføj/fjern programmer i

Zonelabs har udsendt en opdatering til deres gratis version af
Zonealarm, så nu virker det hele igen.

Fra : kk

Dato : 18-07-08 08:23

"Fietsenmaker" <klap@band.com> skrev i en meddelelse

> Zonelabs har udsendt en opdatering til deres gratis version af Zonealarm,
> så nu virker det hele igen.

Ikke her, og jeg har aldrig haft noget fra Zone Alarm. Har været nødt til at
afinstallere KB951748 for igen at få internetforbindelse.
Derfor kunne jeg godt lide at vide, hvad det er patchen går ind og piller
ved.
mvh
kk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-07-08 17:56

http://support.microsoft.com/kb/951748/da kan måske hjælpe.
--
Kerim

Fra : kk

Dato : 18-07-08 18:51

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> http://support.microsoft.com/kb/951748/da kan måske hjælpe.
> --
> Kerim

Mange tak for svaret, men den side som linket henviser til, kan jeg ikke få
noget ud af - det har jeg ikke gaver til.

Tak igen og med venlig hilsen,
kk

Fra : Lyrik

Dato : 19-07-08 12:55

> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Mange tak for svaret, men den side som linket henviser til, kan jeg ikke
> få noget ud af - det har jeg ikke gaver til.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er netop en opdatering til Winsock og DNS, som ganske pudsigt handler om
etablering af en internetforbindelse!

Hilsen
Jens

Fra : kk

Dato : 19-07-08 14:11

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er netop en opdatering til Winsock og DNS, som ganske pudsigt handler
> om etablering af en internetforbindelse!

Mange tak for dit svar. Det hjalp mig ikke direkte, men satte mig på sporet
af humlen i problemet.
Hvis du kigger her:
http://www.tweaksforgeeks.com/RepairDNS.html
vil du kunne se, hvad jeg mener. Og nu vil jeg så eksperimentere lidt - med
henblik på at godtgøre at det er MS som måske er på afveje, og ikke Zonelab.
Ambitiøst indtil det vanvittige? Måske, men det koster jo ikke noget.
Tak igen
mvh
kk