MS Windows
briani 27239
Hvor ligger fejlen??
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 17-07-08 09:24

Hej

Jeg sidder og skal installere en ny maskine og får konstant fejl under selve
installationen. Efter at have oprettet og formateret partitionen (både
hurtigt og normalt, både NTFS og FAT), gåt den igang med at kopiere filerne
der skal bruges og her fejler den flere steder. Sjældent samme sted hver
gang.

Jeg har prøvet flere forskellige windows skiver, flere forskellige cd/dvd
drev..

Nogen der har nogen ideer til hvad det kan være...

/Finn

Fra : simon

Dato : 17-07-08 09:34

Finn Stampe Mikkelsen skrev:
> [...]
> cd/dvd drev..
>
> Nogen der har nogen ideer til hvad det kan være...

Hej.
Da det ikke er dine skiver eller drev, kan fejlen evt. ligge
i ramkredsene eller selve cpu'en - den bliver vel ikke for varm?
/simon

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 17-07-08 10:16

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej.
> Da det ikke er dine skiver eller drev, kan fejlen evt. ligge
> i ramkredsene eller selve cpu'en - den bliver vel ikke for varm?
> /simon

Hej Simon

Jeg har leget med tanken selv... Skal da lige for en ordens skyld sige, at
det er WinXP det drejer sig om. Har prøvet både med en der har SP2 og en med
SP3 i...

Den bliver ikke for varm. Den kører fint med en BartPE disk jeg har, som den
fint starter op med og står uden problemer i flere timer... Jeg har prøvet
at fjerne den ene ram-kreds (1 x 256 & 1 x 512 MB), men har ikke prøvet det
modsatte dog... Måske jeg skulle prøve med det...

Det er forskelligt hver gang, har været helt op imod 75% og sommetider kan
jeg få den til at fortsætte, ved at trykke på enter eller ejecte skiven og
skyde den tilbage og trykke på enter...

Den resetter dog ikke og derfor hælder jeg ikke til at tro at fejlen ligger
i cpu'en...

/Finn

Fra : Lemon

Dato : 17-07-08 10:37

simon wrote:

> Hej.
> Da det ikke er dine skiver eller drev, kan fejlen evt. ligge
> i ramkredsene eller selve cpu'en - den bliver vel ikke for varm?
> /simon

Jeg er helt enig. Tilfældige skrive/læsefejl er ofte ramfejl.

Køre en ram-test (disse ligger f.eks. på de fleste linux live-cd'er
eller på Ultimate Boot Disk (søg på google), ofte er sådan en test lidt
hurtigere til at finde den defekte blok (hvis det *er* ram-fejl) end at
installere windows flere gange.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 17-07-08 11:47

"Lemon" <lemon@example.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> på Ultimate Boot Disk (søg på google), ofte er sådan en test lidt
> hurtigere til at finde den defekte blok (hvis det *er* ram-fejl) end at

Fejlen er fundet.... Desværre er det den store kreds på 512mb den er gal
med... Den melder fejl konstant med MemTest86 V3.3...

Ingen fejl med den lille kreds på 256mb.. Trist. den lille er noname ddr333,
den store en Elexir DDR400... Surt, men sådan er det bare..

Tak for input...

/Finn

Fra : JBJ

Dato : 18-07-08 14:07

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ingen fejl med den lille kreds på 256mb.. Trist. den lille er noname
> ddr333, den store en Elexir DDR400... Surt, men sådan er det bare..

Jeg har prøvet det samme men det var en defekt CPU, der sad en dejlig lille
brun plet på undersiden:( Den var dog defekt fra fabrikken, AMD, og de
byttede den efter at have haft den til Holland for test.
Viste sig senere at der havde været en del i den sending, med det samme
problem.

JBJ