MS Windows
briani 27239
Brug af TV som ekstra skærm
Fra : Flemming

Dato : 16-07-08 16:14

Hej.

Der er scart udgang på min PC (Medion MD 8386 XL).
Jeg har sluttet mit TV til denne udgang, men det viser kun baggrundsbilledet
på skrivebordet.
Der er lyd med ud på Tv'et.
Hvordan får jeg den til at vise det samme som jeg ser på min alm. skærm?

mvh.
Flemming

Fra : Flemming

Dato : 16-07-08 16:18

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> baggrundsbilledet på skrivebordet.
> Der er lyd med ud på Tv'et.
> Hvordan får jeg den til at vise det samme som jeg ser på min alm. skærm?

Jeg glemte at skrive at jeg bruger XP.

mvh.
Flemming

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-07-08 17:06

Flemming skrev:

> [...]
> på skrivebordet.
> Der er lyd med ud på Tv'et.
> Hvordan får jeg den til at vise det samme som jeg ser på min alm. skærm?

Hvad med fjernsynet? Er der kun SCART (og antenne)-indgang på det?

--
Niels

Fra : Flemming

Dato : 16-07-08 23:03

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med fjernsynet? Er der kun SCART (og antenne)-indgang på det?
>
> --
> Niels

Ja.

mvh.
Flemming

Fra : O. Skjold

Dato : 16-07-08 22:30

Flemming skrev i

<klip>

> [...]
> baggrundsbilledet på skrivebordet.
> Der er lyd med ud på Tv'et.
> Hvordan får jeg den til at vise det samme som jeg ser på min

Mon ikke du skal ind i skærmdriveren og pille?

Egenskaber for skærm + indstillinger + avanceret

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Flemming

Dato : 16-07-08 23:09

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <klip>

> Mon ikke du skal ind i skærmdriveren og pille?
>
> Egenskaber for skærm + indstillinger + avanceret

Det var også min vurdering, men jeg kan ikke finde hvad jeg skal gøre hvor.

mvh.
Flemming

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-07-08 08:05

Flemming skrev bl.a.:

> [...]
> baggrundsbilledet på skrivebordet.
> Der er lyd med ud på Tv'et.
> Hvordan får jeg den til at vise det samme som jeg ser på min alm.

Højreklik på skrivebordet vælg egenskaber> indstillinger Marker den
ønskede skærm og sæt hak i "udvid skrivebordet til denne skærm."

Ellers kopierer du bare alle ikoner over til det tomme skrivebord. Det kan
være ret forskelligt, hvad man ser på sin tv skærm afhængigt af det anvendte
chipsæt.

Claus

Fra : Flemming

Dato : 17-07-08 09:25

> [...]
>
> Ellers kopierer du bare alle ikoner over til det tomme skrivebord. Det
> kan være ret forskelligt, hvad man ser på sin tv skærm afhængigt af det

Det har jeg også gjort, men jeg vil gerne kunne se andet end skrivebordet,
såsom billeder,
mm. altså vise det samme som på skærm 1.

Flemming

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-08 14:55

> [...]
>>
> Det har jeg også gjort, men jeg vil gerne kunne se andet end skrivebordet, såsom billeder,
> mm. altså vise det samme som på skærm 1.

Lyder lidt som om du køre i 'Dual View' og ikke 'Clone' mode
du skulle gerne kunne trække et vindue til højre over på TV'et

Grafik kortet er et ATI, ser det ud til.

på et nvidia ser det sådan ud
http://img.tomshardware.com/us/2004/02/16/dual_display_gaming_bigs_up/dual-modes.gif

ATI må have noget tilsvarende inde i 'Catalyst Control Center'

Måske er 'Dual View & Clone' nvidia begreber, og ATI kan kalde det noget andet.

Jan Rasmussen

Fra : MooreHojer

Dato : 17-07-08 16:26

> på et nvidia ser det sådan ud
> http://img.tomshardware.com/us/2004/02/16/dual_display_gaming_bigs_up/dual-modes.gif
>
> ATI må have noget tilsvarende inde i 'Catalyst Control Center'

http://www.moorehojer.dk/ati.jpg

'Dual View' hedder 'Extended'
'Clone' hedder 'Clone'
'Span' hedder henholdsvis 'Stretch horizontally' og 'Stretch vertically'
(understøttes pt ikke på vista)

--
MooreHojer

Fra : Flemming

Dato : 18-07-08 10:45

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ATI må have noget tilsvarende inde i 'Catalyst Control Center'
>
> Måske er 'Dual View & Clone' nvidia begreber, og ATI kan kalde det noget

Så lykkedes det. Det var din melding om ATI der gav udslaget. Jeg kan ikke
finde Catalyst Control Center,
men "ATI-hjælp" gav en beskrivelse af tilpasningerne i "Egenskaber for
skærm".
Tak for hjælpen.

Flemming