MS Windows
briani 27239
billede af bibliotek
Fra : Filip Ravn

Dato : 15-07-08 19:11

Er der nogle programmer som kan vise et oversigsbillede af filstrukturen med
mappenavnene som er lidt mere overskuelig end stifinder. De må gerne vise
træstrukturen med streger til de enkelte mapper. Det skal bruges til at vise
et oversigtsbillede - nærmest som en slags index til en rapport jeg er ved
at lave.

Fra : John V.

Dato : 15-07-08 19:26

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vise træstrukturen med streger til de enkelte mapper. Det skal bruges til
> at vise et oversigtsbillede - nærmest som en slags index til en rapport

Det kunne fås til DOS, i form af 1DIR og 1DIRPLUS, men de kunne kun vise
8.3 filnavne, der ikke har nogen mening i windows mere.
I Linux findes programmet MidNight Commander (Tekst baseret) der kan det.
Jeg mener også Windows Commander kan, men det har jeg ikke mere.

Problemet er jo at Windows absolut altid helst vil lægge alle filer under
"Dokuments and Settings" det mappenavn optager jo i sig selv en masse plads
der altid vil gøre det hele mere uoverskueligt.

Måske skal du hellere søge efter et eller andet program til flowcharts og
bruge det ved at indsætte de nødvendige navne manuelt.
Openoffice kan lave den slags index rimeligt nemt, jeg ved ikke om M$-office
kan.

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-07-08 19:40

Filip Ravn skrev:
> [...]
> vise træstrukturen med streger til de enkelte mapper. Det skal bruges
> til at vise et oversigtsbillede - nærmest som en slags index til en

Mon ikke der findes en slags "Mind Maps" til Windows

Jo, 2. hit:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mind_mapping_software

http://olelarsen.eu/84/index.html