Kriterie
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 08:55

Hej NG

Jeg har 2 selectbokse i min form...

Jeg vil gerne have, at når der er valgt i selectboks 1, tages værdien, og
bruges som kriterie i selectboks 2...

Jeg har googlet en del, men syntes ikke jeg kan finde noget på dette...

Har i et løsningsforslag til dette...???

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-08 10:42

bsn wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har 2 selectbokse i min form...
>
> Jeg vil gerne have, at når der er valgt i selectboks 1, tages
> værdien, og bruges som kriterie i selectboks 2...

Det er nok den her, du skal bruge:

http://hjemmesideskolen.dk/html/multilevelmenu.asp

Det styres af javscript, så jeg foreslår at flytte tråden over i den gruppe

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-08 10:44

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-08 10:47

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]

Nåda, det går godt med forbindelsen i dag. Enten kan jeg hverken hente eller
sende, eller også sendes dobbelt.

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 10:04

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Det er nok den her, du skal bruge:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/multilevelmenu.asp

Kan det ikke laves i ren asp...
Jeg mener at have set det engang, kan bare ikke finde det igen...
Noget med at siden kalder sig selv...

Ja, jeg har sendt denne før, så et eller andet har der været med
forbindelsen...

Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-07-08 17:47

On Sat, 26 Jul 2008 11:04:00 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

>Kan det ikke laves i ren asp...
>Jeg mener at have set det engang, kan bare ikke finde det igen...
>Noget med at siden kalder sig selv...

Jo, der er ikke noget problem i at lave det uden JScript - altså andet
end at brugeren så skal:
1. lave et valg
2. sende
3. lave et valg mere
4. sende

Hvis du vælger den løsning er der sådan set heller ingen grund til, at
brugeren får vist to selectbokse - første gang skal den anden ikke
bruges, og anden gang skal den første ikke bruges.

FUT: d.e.i.w.s.asp

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 08:17

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev

> [...]
> brugeren får vist to selectbokse - første gang skal den anden ikke
> bruges, og anden gang skal den første ikke bruges.

Jeg har lavet det i asp med 2 synlige selectboxe, som henter data til begge,
når siden startes...
Tak for input...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 00:44

Fra : Christian Hansen

Dato : 27-07-08 19:07

Erik Ginnerskov wrote:

> Det er nok den her, du skal bruge:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/multilevelmenu.asp

Det var da helt vildt, som det ligner det jeg har lavet her i sin tid:

<http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/select.html>

Se nederst

:)

Mvh Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-08 21:05

Christian Hansen wrote:

> Det var da helt vildt, som det ligner det jeg har lavet her i sin tid:
>
> <http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/select.html>

Det har du helt ret i. Det er jeg ikke stolt af.

Jeg fik i sin tid kildekoden tilsendt i en mail fra en, der påstod at være
ophavsmand og med opfordring til at lægge det ud til fri benyttelse. Hvis du
ønsker det, vil det blive taget af og erstattet af en henvisning til din
side.

Erik Ginnerskov

Fra : Christian Hansen

Dato : 27-07-08 21:29

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> ønsker det, vil det blive taget af og erstattet af en henvisning til din

Du kan frit benytte det, som du vil - jeg synes bare, at det var pudsigt
at falde over det og for sammenfaldende til, at det kunne være en
tilfældighed :) Desuden synes jeg ikke, at det harmonerede med, hvordan
du ellers gør ting, men jf. dit svar, giver det jo mening.

Alt, hvad jeg lægger ud er til fri afbenyttelse - jeg er bare glad, når
andre finder anvendelse for det, jeg laver.

Der er ingen grund til, at du fjerner det fra din side. Der er jo også
lavet en lille modification, da der bruges 2 arrays, subindexes og
subvalues - egentlig en unødvendig forurening af namespace, da man
sagtens kunne samle det hele i et array/object, hvis man vil kunne sætte
såvel value som text eksplicit.

Skulle jeg lave det i dag, ville jeg lave det objectorienteret, men det
vidste jeg ikke noget om i forhold til javascript dengang :)

Men nøj, hvor alt bare bliver nemmere, når man arbejder oo i js!

Mvh Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-08 22:43

Christian Hansen wrote:

> Du kan frit benytte det, som du vil - ....

Jeg takker. Jeg vil så i stedet en af dagene lægge en reference til din side
som kilde.

Erik Ginnerskov