Hvad er der galt her?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 06:20

Jeg lægger varer ind i en shop der er købt færdig og tilrettet af en der
p.t. er på ferie.

Når jeg forsøger at logge ind, får jeg at vide, at der er fejl i linie 13:

conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))

Jeg har ikke forstand på asp, men for mig at se er der et ulige paranteser.
For god ordens skyld gengiver jeg lige den sammenhæng det indgår i:

DO WHILE NOT tempkurv.EOF
   IF DateDiff("d", tempkurv("tid"),Date()) > 2 THEN
      conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))
   END IF
   tempkurv.movenext
LOOP
--
/ Mikkel

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 06:24

On Mon, 21 Jul 2008 07:20:15 +0200, Mikkel Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))

Av, av, den var pinlig. Nu kan jeg godt se at der er det antal der skal
være, men hvad pokker kan der så være galt?
--
/ Mikkel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-08 06:29

Mikkel Mikkelsen wrote:

> Jeg har ikke forstand på asp, men for mig at se er der et ulige
> paranteser. For god ordens skyld gengiver jeg lige den sammenhæng det
> indgår i:

<quote code>
[...]
</qoute code>

Når jeg tæller, kan jeg se 3 ( og 3 ) i linje 2 og 2 af hver i linje 3

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 07:12

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev

> [...]
> IF DateDiff("d", tempkurv("tid"),Date()) > 2 THEN
> conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))

Et skud -
Det kan ligge i at du måske taster forkerte loginoplysninger...
Bjarne

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 07:17

On Mon, 21 Jul 2008 08:11:30 +0200, bsn wrote:

> "Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev

> Et skud -
> Det kan ligge i at du måske taster forkerte loginoplysninger...
> Bjarne

Det er jeg helt sikker på jeg ikke gør.
--
/ Mikkel

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 07:31

On Mon, 21 Jul 2008 08:16:33 +0200, Mikkel Mikkelsen wrote:

> Det er jeg helt sikker på jeg ikke gør.

Nu bliver jeg usikker. Vi har brugt shoppen i flere år og altid brugt den
samme adgangskode, men hvis fejlen betyder, at den ikke kan genkende det
jeg taster, må det jo have noget med det at gøre.

Jeg kan ikke læse kode og jeg kan ikke genkende hvor den søger efter
kodeordet, men det må jo være lagret i shopsystemet et eller andet sted,
eller hvordan validerer den ellers det indtastede?

Jeg kan ikke se nogen steder, at jeg har mulighed for at ændre kodeordet.
Se evt. login-diden her:
http://www.danacord.dk/musicstore/adm/login.asp

Og ja, jeg/vi ved godt at FreewayShop er et gammelt og råddent system og vi
arbejder på at købe nyt, men forventer ikke at være klar med beslutningen
de første par måneder og i mellemtiden skulle det gamle jo gerne fungere.
--
/ Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 11:03

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jeg helt sikker på jeg ikke gør.

Det er svært at sige...
Et skud mere...
Bliver der tjekket for tomt recordset...
Bjarne

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 11:47

On Mon, 21 Jul 2008 12:03:15 +0200, bsn wrote:

> Det er svært at sige...
> Et skud mere...
> Bliver der tjekket for tomt recordset...

Ufff, jeg aner ikke en dyt om asp, så det er sort tale for mig
--
/ Mikkel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-07-08 13:24

<mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

> [...]
>
>conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))

*Hvilken* fejl? Ellers er det lidt svært at gætte ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 14:07

On Mon, 21 Jul 2008 14:23:55 +0200, Jørn Andersen wrote:

> *Hvilken* fejl? Ellers er det lidt svært at gætte ...

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The search key was not found in
any record.

/musicstore/adm/default.asp, line 13
--
/ Mikkel

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-07-08 16:12

On Mon, 21 Jul 2008 15:06:37 +0200, Mikkel Mikkelsen
> [...]

>Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
>
>[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The search key was not found in

Prøv at reparere/komprimere den underliggende Access-database og se om
det afhjælper fejlen. Det gøres gennem Microsoft Access. Menuen
Funktioner -> Databasefunktioner -> Komprimer/Reparer.

/Jan

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-07-08 17:55

On Mon, 21 Jul 2008 17:12:17 +0200, Jan Bachman wrote:

> Prøv at reparere/komprimere den underliggende Access-database og se om
> det afhjælper fejlen. Det gøres gennem Microsoft Access. Menuen
> Funktioner -> Databasefunktioner -> Komprimer/Reparer.

Jeg er forlængst holdt op med at bruge en piratkopi af MS Office og kører
nu med OpenOffice, som er gratis.

Vil OpenOffice.org Base kunne reparere en Access-fil?
--
/ Mikkel

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-07-08 15:07

Mikkel Mikkelsen wrote:

> [...]
> IF DateDiff("d", tempkurv("tid"),Date()) > 2 THEN
> conntemp.execute("DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id"))

Det er en højst mærkværdig konstruktion den der.
'Du' itererer over et recordset og sletter samme sted, det kan muligvis være
det, der går galt.
Når ferietiden er forbi, så prøv:
1) Brug Jet driveren i stedet for ODBC driveren.
2) Lav det om til eet SQL statement i stedet a. la.
DELETE FROM tempkurv WHERE tid < Now() - 2
(Kan ikke lige huske om det hedder Now i Access).

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-07-08 19:41

On Mon, 21 Jul 2008 16:06:47 +0200, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

>1) Brug Jet driveren i stedet for ODBC driveren.

Ja, det kan sagtens give 80004005-fejl. Ellers er tilladelsesproblemer
også en hyppig årsag.

>2) Lav det om til eet SQL statement i stedet a. la.
>DELETE FROM tempkurv WHERE tid < Now() - 2
>(Kan ikke lige huske om det hedder Now i Access).

Jo, det hedder godt nok Now(), men hvad "Now() - 2" giver er vist lidt
uforudsigeligt.

tid < DateAdd('d', -2, Now())
eller
DateDiff('d', [tid], Now()) > 2
- burde være mere sikker.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-07-08 20:27

Jørn Andersen wrote:

> Jo, det hedder godt nok Now(), men hvad "Now() - 2" giver er vist lidt
> uforudsigeligt.

Hov, kommer da lige i tanke om jeg har et SQL 'blad' jeg kan teste på:

This is result from "select now() - 2 as tid":
tid
19-07-2008 21:22:51
Count = 1

Normal statement (ca. -2 dage )
This is result from "select count(*) as antal from logfile where ldate <
#07-19-2008 21:22#":
antal
26194
Count = 1
Statement med now
This is result from "select count(*) as antal from logfile where ldate <
now() - 2":
antal
26194
Count = 1

Så den er god nok, også i Access.
De interne formater i den slags er dage.fragment, hvor dage er heltallet, og
'brøken' er tiden inden for døgnet.

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-07-08 08:35

On Mon, 21 Jul 2008 21:27:19 +0200, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

>Så den er god nok, også i Access.
>De interne formater i den slags er dage.fragment, hvor dage er heltallet, og
>'brøken' er tiden inden for døgnet.

Tak, så blev jeg så meget klogere

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Questor

Dato : 03-08-08 23:25

Hej Mikkel

Du skal bare fjerne de udenomliggende paranteser. Man bruger ikke parentes
medmindre man tilføjer svaret i en variabel.

Derfor skal systaks være:

conntemp.execute "DELETE FROM [tempkurv] WHERE id = " & tempkurv("id")

Mvh

Allan Andersen