1, 2, 3, ciffer, osv... Hvordan?
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 16-07-08 09:41

Hej alle!

Jeg arbejder på et system, hvor der er en nummer-kode i et
medlemsnummer. Første ciffer bestemmer én egenskab, andet ciffer
bestemmer en anden egenskab, og tredje ciffer bestemmer en
tredje.

For at få systemet til at skrive, hvilken medlemstype, der er
tale om, skal jeg håndtere 1., 2. og 3. ciffer i medlemsnr hver
for sig...

Det første vælges jo nemt med LEFT(medlemsnr, 1)

Men hvordan vælges hhv. 2. og 3. ciffer?

På forhånd mange tak for hjælpen!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 11:47

"Lars Grove Mortensen" <spam@grove-mortensen.dk> wrote in message
> [...]
> for sig...
>
> Det første vælges jo nemt med LEFT(medlemsnr, 1)
>
> Men hvordan vælges hhv. 2. og 3. ciffer?

Med RIGHT og MIDT http://www.codeave.com/asp/code.asp?u_log=79

/Henning