Sitemaps
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-07-08 16:00

Hvordan laver man et/en sitemap? Jeg ville forsøge mig med Google, da
det er der jeg vil findes, men jeg har foreløbig fundet frem til, at
jeg enten skal lave en sådan sitemap manuelt (og jeg fatter ikke
rigtig deres brugsanvisning), eller også skal jeg have noget der
hedder python på serveren. Det har jeg nok ikke hos Wannafind uden at
skulle betale ekstra.

Så hvordan gør man?

Min side ligger her: http://www.varpelev.dk

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Henny Stewart

Dato : 29-07-08 16:02

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rigtig deres brugsanvisning), eller også skal jeg have noget der
> hedder python på serveren. Det har jeg nok ikke hos Wannafind uden at

Til læsning af Google er det tilstrækkeligt med en tekstfil med fuld URL for
hver enkelt side på dit site.

--
Henny Stewart
http://fjern-uv.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-07-08 16:31

On Tue, 29 Jul 2008 17:01:33 +0200, "Henny Stewart" <spam@stewart.tk>
wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

>Til læsning af Google er det tilstrækkeligt med en tekstfil med fuld URL for
>hver enkelt side på dit site.

Mange tak for et hurtigt svar!
Sådan en tekstfil har jeg fluks fået lavet via en online side:
http://www.xml-sitemaps.com
så nu vil jeg gå videre derfra.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 31-07-08 15:11

On Tue, 29 Jul 2008 17:31:10 +0200, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

>Mange tak for et hurtigt svar!
>Sådan en tekstfil har jeg fluks fået lavet via en online side:
>http://www.xml-sitemaps.com
>så nu vil jeg gå videre derfra.

Husk at tilmelde dit ny sitemap -- via Google Webmaster Tools.

---
Mvh.
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter)

Fra : dk_sz

Dato : 05-08-08 16:18

> Så hvordan gør man?
>
> Min side ligger her: http://www.varpelev.dk

Du kan prøve chekke:
http://www.xml-sitemaps-generator.com/xml-sitemap-guide-create-upload-submit-ping/

Forklares både:
* XML sitemaps er
* Laver sitemaps
* FTP uploader sitemaps
* Submitter dit sitemap til Google mv.
* Pinger diverse søgemaskiner inkl. Google

mvh
Thomas