Text to tables, any ideeas ?
Fra : Stig Johansen

Dato : 27-07-08 07:07

Hej alle.

I forbindelse med mit SQL injection 'removal kit', har jeg brug for at kunne
konvertere tekst til tables.

Baggrund:
I Query Analyzer kan man få resultsets i en såkaldt grid.
Det ligner lidt et regneark.
Ved at klikke select all og copy, kan man paste resultatet over i
forskellige programmer.
Hvis man eksempelvis paster det over i en editor, så vil det se sådan her
ud:
----
titleauthor au_id
titleauthor title_id
stores stor_name
----
Her mangler både overskrift og 'tæller'.

Men hvis man paster det over i eksempelvis Excel, kommer det ind i de
rigtige celler, og det er en smal sag at tilføje overskrift og tællere.
Det kan man så eksportere/indsætte som HTML.

Men fy for satan, det er grimt, men retfærdigvis skal det siges, at det er
en '97 version, jeg bruger.

Jeg har lagt en kopi af (work in progress) her:
http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/SQL.injection/MyHTML.htm
WARNING! can cause _serious_ braindamage.

I Firefox har jeg en 'cleanup HTML' funktin i tidy, og hvis jeg bruger den,
omdanner den <table> tags m.m. til små bogstaver, attributter til en class,
så det er et stykke hen ad vejen.

Men det jeg godt kunne tænke mig var at ende med en 'ren' table struktur
helt uden attributter.

Så spørgsmålet er:
Findes der et program/metode/online service, der gør det lidt lettere at
danne en <table> ud fra den først nævnte 'tekst - table' struktur ?
(Jeg har ikke nyere versioner af Office end '97)

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-08 22:32

Stig Johansen skrev:

> I forbindelse med mit SQL injection 'removal kit',
> har jeg brug for at kunne konvertere tekst til tables.

Kan http://html-faq.dk/2027.asp bruges til noget i den
forbindelse?

Her kan du generere en tabel ud fra data i en tekstfil.

> det er en '97 version, jeg bruger.

Puh, den er gammel.

> Men det jeg godt kunne tænke mig var at ende med
> en 'ren' table struktur helt uden attributter.

Jeg har en gammel Word Perfect installeret, som jeg
bruger til den slags.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-07-08 17:16

Allan Vebel wrote:

> Kan http://html-faq.dk/2027.asp bruges til noget i den
> forbindelse?

Det er nok lidt overkill i forhold til det jeg tænkte på/skulle bruge.

Der er(var) tale om at jeg gerne ville lave en tabel, der _nogenlunde_
ligner originalen, altså kun lidt 'genkendelsens glæde' - måske kun et
engangstilfælde.

Jeg har lagt et skærmdump af 'originalen' (Query Analyzer) her:
<http://w-o-p-r.dk/images/qa.result.pane.png>
Det er sådan det ser ud ved en given SQL og 'results in grid'.
Men når man copy/paster, så er det kun selve indholdet i cellerne, der
kommer over.

Selvfølgelig, efter jeg havde siddet og fedtet med tabellen her
<http://w-o-p-r.dk/storm.monitor/SQL.injection/how.it.is.done.asp>
kom jeg i tanke om at jeg kunne ligeså godt have lagt billedet ind i stedet
for, men på en eller anden måde synes jeg det skulle være en tabel.

Men jeg valgte denne metode
1) Select All|copy
og

> Puh, den er gammel.

paste over i det gamle sv*n, exportere og lave en cleanup i tidy, copy/paste
tilbage og en 12-13.000 search|replace, så var den 'ren'.

> Jeg har en gammel Word Perfect installeret, som jeg
> bruger til den slags.

WordPerfect synes jeg ikke rigtig jeg er stødt på siden DOS-tiden.

Men det der layout og design driller squ lidt (ikke rigtigt mit metier).
Jeg kan ikke rigtig komme af med de små mellemrum i cellerne, selvom jeg
synes jeg har prøvet margin og padding til 0 på td/th osv.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-08 21:50

Stig Johansen wrote:

> Jeg kan ikke rigtig komme af med de små mellemrum i
> cellerne, selvom jeg synes jeg har prøvet margin og padding til 0 på
> td/th osv.

I css:

table {
border-collapse: collapse;
}

Det er alt hvad du behøver for at få tabelcellerne til at lægge sig tæt
sammen uden mellemrum.

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-07-08 06:13

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> border-collapse: collapse;
> }
>
> Det er alt hvad du behøver for at få tabelcellerne til at lægge sig tæt

Takker, det var lige dét.

Stig Johansen

Fra : Martin

Dato : 28-07-08 17:12

Stig Johansen wrote:
> [...]
> omdanner den <table> tags m.m. til små bogstaver, attributter til en class,

Tidy, og lidt regulære expressions i en søg/erstat burde være rimelig
muligt at lave.

html = Regex.Replace(html,
@"<[/]?(font|span|xml|del|ins|[ovwxp]:\w+)[^>]*?>", "",
RegexOptions.IgnoreCase);

html = Regex.Replace(html,
@"<([^>]*)(?:class|lang|style|size|face|[ovwxp]:\w+)=(?:'[^']*'|""[^""]*""|[^\s>]+)([^>]*)>","<$1$2>",
RegexOptions.IgnoreCase);

html = Regex.Replace(html,
@"<([^>]*)(?:class|lang|style|size|face|[ovwxp]:\w+)=(?:'[^']*'|""[^""]*""|[^\s>]+)([^>]*)>","<$1$2>",
RegexOptions.IgnoreCase);

return html;

(ovenstående ligner noget ASP iøvrigt)

Kan vel rimelig nemt laves til noget batch kørsel i fx. cygwin, hvis man
er windows bruger :)

Kan helt sikkert også laves i php eller asp :)

> [...]
> danne en <table> ud fra den først nævnte 'tekst - table' struktur ?
> (Jeg har ikke nyere versioner af Office end '97)

Jeg kan da hurtigt sætte en online service op med ovenstående regex,
hvis du ønsker det

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-07-08 21:12

Martin wrote:

> (ovenstående ligner noget ASP iøvrigt)

Ikke forstået.

> Kan helt sikkert også laves i php eller asp :)

Helt sikkert.

> Jeg kan da hurtigt sætte en online service op med ovenstående regex,
> hvis du ønsker det

Se, det var en god idé, det var lige før det var nemmere at kode sådan en
stump i stedet for at sidde og fumle med replace.

Så jeg strikkede lige en stump sammen
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/texttotable.html>
men den skiller på HT ( chr(9) ) som er det der indgår i copy/paste fra QA,
og ikke på 'blank'.

Så tak for ideen, nu har jeg et copy/paste tool, til den slags ting, i
fremtiden.

Stig Johansen