Billede ovenpå flashelement / img ovenpå o~
Fra : Stefan Køberl

Dato : 20-07-08 21:02

Hej,

Er det muligt at placere et billede ovenpå et flash-element
(objekt-element) :

Jeg har prøvet at indsætte både billede og objekt-element i hver
sin div, positionere dem for derefter at give div'erne hver deres
z-index.

Dette virker dog ikke.

Nogen der ved, hvad jeg gør galt ?-)

Mvh. Stefan K

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 20-07-08 23:59

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at indsætte både billede og objekt-element i hver
> sin div, positionere dem for derefter at give div'erne hver deres

Næppe.
Uden link, er det rent gætteværk...
Absolut positionerede elementer, bør vist gøre det hvis omstændighederne er
rigtige (DOCTYPE, valid HTML og CSS), så der er plads til omkring 1000 gæt
om hvad der _KAN_ være galt...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-08 06:12

Stefan Køberl wrote:

> Er det muligt at placere et billede ovenpå et flash-element
> (objekt-element) :

Spørgsmålet har været oppe tidligere og så vidt jeg husker vil en flash
altid lægge sig øverst - den overtrumfer z-index.

Erik Ginnerskov

Fra : Stefan Køberl

Dato : 21-07-08 10:42

> Spørgsmålet har været oppe tidligere og så vidt jeg husker vil en flash
> altid lægge sig øverst - den overtrumfer z-index.

Okay - tak for hjælpen

Birger, du kan se det her:
http://www.infoscape.dk/test.html

Fra : Birger

Dato : 21-07-08 12:34

> Okay - tak for hjælpen
>
> Birger, du kan se det her:
> http://www.infoscape.dk/test.html

OK - tak. ;>)

Tror umiddelbart ikke det har noget med hverken div, object eller z-index at
gøre, men flashen.
Prøv evt. i en af de grupper der gør det i flash. Har ikke selv nogen
erfaring med den slags.

Birger
-----

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-07-08 12:19

Stefan Køberl skrev:

> Er det muligt at placere et billede ovenpå et
> flash-element (objekt-element)

Har du prøvet med et flash-element oven på det
andet - et af dem må vel vinde.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dr.Xerox

Dato : 21-07-08 14:23

> [...]
> Hej,
>
> Er det muligt at placere et billede ovenpå et flash-element

Ja, det kan du godt, jeg har lavet en til dig, hvor der er plaseret et gif- billede ovenpå flashen
html-filen er bygget med henvisning til roden på dit C:\
så du skal have alle 4 filer liggende i roden på C:\

Poul

Link til pakken:

http://www.sendspace.com/file/6qrsom

Fra : Stefan Køberl

Dato : 21-07-08 15:44

> Ja, det kan du godt, jeg har lavet en til dig, hvor der er plaseret et gif- billede ovenpå flashen
> html-filen er bygget med henvisning til roden på dit C:\
> så du skal have alle 4 filer liggende i roden på C:\

Tak, det virker. Kreative billeder må jeg sige
Det ser også ud til at virke med en gennemsigtig gif fil.

Vebel --> Dit forslag virker også!

Birger --> Det vil jeg prøve, hvis det ikke lykkes mig at få det hele til at virke med en transparent gif-fil.

Fra : jopa

Dato : 21-07-08 15:51

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev

> Birger --> Det vil jeg prøve, hvis det ikke lykkes mig at få det hele til
> at virke med en transparent gif-fil.

Hvad er formålet med at placere et billede oven på en Flash fil ?
Hvorfor ikke smide billedet i selve flashen ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 21-07-08 19:14

> Hvorfor ikke smide billedet i selve flashen ?

Nå ja - selvfølgelig! Tak for det
I kan se resultatet: www.infoscape.dk/test.html

Det er trist det bliver sådan en dårlig kvalitet, når billedet er transparent
og indsat på så mange forskellige baggrunde.

Fra : jopa

Dato : 21-07-08 20:21

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev

> Det er trist det bliver sådan en dårlig kvalitet, når billedet er
> transparent
> og indsat på så mange forskellige baggrunde.

Det burde da ikke være et problem at optimere billedet inden inkludering i
Flash filen

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 22-07-08 09:39

> Det burde da ikke være et problem at optimere billedet inden inkludering i
> Flash filen

Se her: www.infoscape.dk/test.html
Kan det blive bedre, når det er transparent gif-fil?

Fra : jopa

Dato : 22-07-08 09:51

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev

> Se her: www.infoscape.dk/test.html
> Kan det blive bedre, når det er transparent gif-fil?

Den store ser fin nok ud, men den lille er ulden.
Du har ikke "tvunget" den ned i størrelse ? for så sker det.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 22-07-08 10:20

> Den store ser fin nok ud, men den lille er ulden.
> Du har ikke "tvunget" den ned i størrelse ? for så sker det.

Nej, jeg har lavet en ganske almindelig "image size" hvor jeg har
ladet dem være "Constrain Proportions".

Jeg har lige opdateret billedet i flashen på testsiden, så
billedet i flashen er det samme som det store billede - bare i
miniudgave. Det havde jeg glemt at gøre på testsiden, så i kunne
se det X)

Det er blevet bedre, men det er stadig uldent.

Fra : jopa

Dato : 22-07-08 10:12

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev

> Se her: www.infoscape.dk/test.html
> Kan det blive bedre, når det er transparent gif-fil?

Se min test her Stefan:
http://jp-web.dk/test.html

Syntes giffen er pænere på min.
Hvis jeg var dig ville jeg optimere giffen og lave den rigtige størrelse og
så lave selve underteksten for sig selv inde i Flashen.

ps vi er vist OT i denne gruppe da der findes en desideret Flash gruppe

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 22-07-08 10:25

> Syntes giffen er pænere på min.

Det er den bestemt også, men der er jo også kun 1 baggrund, så der er mulighed
for at tilpasse billedet yderligere.

> Hvis jeg var dig ville jeg optimere giffen og lave den rigtige størrelse og
> så lave selve underteksten for sig selv inde i Flashen.

Hvordan vil du gøre det?

> ps vi er vist OT i denne gruppe da der findes en desideret Flash gruppe

Ja, du har nok ret

Fra : Stefan Køberl

Dato : 22-07-08 10:36

Hvis din giffil sandsynligvis vil virke bedre på alle baggrundsbilleder i min
flash, er du også meget velkommen til at lægge billedet ud på din server, så jeg
har mulighed for at hente det

Jeg venter lige svar fra dig, og ellers må vi nok hellere stoppe flash-snakken
her i denne nyhedsgruppe.

Tak for hjælpen til alle!

Mvh. Stefan Køberl

Fra : jopa

Dato : 22-07-08 10:54

> [...]

> min
> flash, er du også meget velkommen til at lægge billedet ud på din server,

http://jp-web.dk/estate.png

Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til Flash, men sæt den
underliggende tekst ind i flashfilen i stedet for at lave det som et
billede.
--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 22-07-08 11:20

> http://jp-web.dk/estate.png

Perfekt, det ser godt ud!

> Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til Flash, men sæt den
> underliggende tekst ind i flashfilen i stedet for at lave det som et
> billede.

Okay.

Tak for hjælpen!