Problem med link til samme side med #
Fra : MooreHojer

Dato : 19-07-08 17:35

Hej NG

På en side vil jeg gerne have et link til en placering på siden.
Det har jeg så forsøgt at gøre ved at lave en destiantion <a
name="top">tekst</a> og link til den med '#' i stien...

I IE6 + IE7 virker det ikke og i FF2 + FF3 smadre det layoutet....

Nogen der kan hjælpe?

Link til siden uden at linke til placetingen 'top'
http://viborgip.dk/galleri/show.php?start=&page=55&pic=1&cat=57
Link til placetingen 'top'
http://viborgip.dk/galleri/show.php?start=&page=55&pic=1&cat=57#top

Så vidt jeg kan se er siden valid
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fviborgip.dk%2Fgalleri%2Fshow.php%3Fstart%3D%26page%3D55%26pic%3D1%26cat%3D57%23top&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&verbose=1

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 19-07-08 17:37

> I IE6 + IE7 virker det ikke og i FF2 + FF3 smadre det layoutet....

Rettelse IE7 laver samme nummer som FF

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-08 18:33

MooreHojer skrev:

> På en side vil jeg gerne have et link til en placering på siden.
> Det har jeg så forsøgt at gøre ved at lave en destiantion <a
> name="top">tekst</a> og link til den med '#' i stien...

Prøv at fjerne <a name="top"></a>
(bemærk, at du netop ikke har "tekst" i a-tagget).

Ændr i stedet <div class="headline_div"> til <div
class="headline_div" id="top">

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : MooreHojer

Dato : 19-07-08 18:44

> Prøv at fjerne <a name="top"></a>
> (bemærk, at du netop ikke har "tekst" i a-tagget).
>
> Ændr i stedet <div class="headline_div"> til <div class="headline_div"
> id="top">

Nope... no luck

På den her side virker det:
http://viborgip.dk/web/dansk/hvem/vision.php?fejl=&page=46&start=#top

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-07-08 16:45

On Sat, 19 Jul 2008 19:43:48 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>Nope... no luck
>
>På den her side virker det:
>http://viborgip.dk/web/dansk/hvem/vision.php?fejl=&page=46&start=#top

Uden at ahve kigget i detaljer, ser det ud til, at forskellen mellem de
to er, at den første bruger "div-layout", og den anden tabeller.
Og da du har en parse-error i dit stylsheet (linie 300), kan det ikke
udelukkes, at det gør en forskel.

Men med CSS både i stylesheet og inline (incl. positionering) samt
JavaScript, så kan det være svært at gennemskue, hvad der kan gå galt

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-08 20:47

MooreHojer skrev:

> Så vidt jeg kan se er siden valid

HTML'en er ok. CSS'en giver 7 fejl.

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http://viborgip.dk/galleri/show.php?start=&page=55&pic=1&cat=57#top&warning=1&profile=css2

Et internt link til en id virker i 'alle' browsere. Du må lave et
eller andet forkert. Jeg har f.eks. brugt det her i minimenuen
øverst på selve siden:

   http://fiduso.dk/?page=sprogmeninger

--
Bertel