Blokering af fremmede pop-up reklamer
Fra : Karsten Krabbe

Dato : 16-07-08 20:02

Hvordan kan jeg forhindre, at der kommer et pop-up vindue frem,
når jeg går ind på min egen hjemmeside?

Altså jeg går ind i min hjemmeside i browseren, og så dukker der
pludselig en reklame frem for et eller andet produkt, som jeg
ikke har noget med at gøre.

Jeg oplever det samme problem, når jeg sidder ved fremmede pc'er
og kigger på min hjemmeside.

Findes der en html-kode eller et script, som kan bremse de
uønskede pop-op-vinduer i at komme frem?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 20:29

"Karsten Krabbe" <karsten@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg forhindre, at der kommer et pop-up vindue frem,
> når jeg går ind på min egen hjemmeside?

Ehm du må da vide hvad du selv har lagt på din egen hjemmeside? Er du helt
sikker på popup'en har noget med din hjemmeside at gøre, og det ikke er
computeren som er fyldt med noget snask?

Men smid et link, så vi kan se på herligheden

Carsten Sørensen

Web: http://csnet.dk/html/

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-07-08 20:39

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> "Karsten Krabbe" <karsten@forum.dk> skrev i en meddelelse

Hvis den er hostet på en "homeXX" TDC server er det helt normalt!
Derfor folod jeg TDC.

/Jørgen

Fra : Karsten Krabbe

Dato : 16-07-08 20:42

Jørgen Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> Hvis den er hostet på en "homeXX" TDC server er det helt
> [...]

Nej. Hjemmesiderne ligger på One.com og Web10.

Vh Karsten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-07-08 22:00

"Jørgen Sørensen" <js@josoSLETsoft.dk> skrev :

>Hvis den er hostet på en "homeXX" TDC server er det helt normalt!

Har jeg da aldrig oplevet - kun noget skodkode, som de sætter ind
til sidst,
--
Kerim

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-07-08 06:32

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jørgen Sørensen" <js@josoSLETsoft.dk> skrev :
> Har jeg da aldrig oplevet - kun noget skodkode, som de sætter ind
> til sidst,

Undskyld til TDC.
Jeg forvekslede dem med en anden udbyder.
Men den med skodkoden til sidst er god nok.
/Jørgen

Fra : Karsten Krabbe

Dato : 16-07-08 20:39

Fra : Bjarne Chr

Dato : 16-07-08 20:59

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> skrev i meddelelsen

> [...]
> computeren som er fyldt med noget snask?
>
> Men smid et link, så vi kan se på herligheden

Ikke skyggen af nogen som helst pop-up
her hos mig vista premium og IE
--
med venlig hilsen / best regards
Bc

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-07-08 21:06

Bjarne Chr wrote:
> "Carsten Sørensen" skrev

> Ikke skyggen af nogen som helst pop-up
> her hos mig vista premium og IE

Linket er fra Carsten Sørensens signatur.

Karsten Krabbe skrev ingenting i Message-ID:

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 22:32

"Bjarne Chr" <none@@.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke skyggen af nogen som helst pop-up
> her hos mig vista premium og IE

Skulle der nu heller ikke så gerne være

Men hvis Karsten Krabbe vil poste et link, kan det være vi bliver klogere

Carsten Sørensen

Web: http://csnet.dk/html/

Fra : Karsten Krabbe

Dato : 17-07-08 05:51

> Men hvis Karsten Krabbe vil poste et link, kan det være vi bliver klogere

Her er én af de sider, hvor der er dukket pop-up frem:
http://www.trafikcenter.dk/

Men på nuværende tidspunkt kommer der IKKE noget frem.

Uanset om min webgæst el. jeg selv har noget "snask" liggende på computeren,
vil jeg gerne forhindre pop-up-vinduer. Altså noget à la en robot.txt, men
som kun påvirker pop-up-vinduer.

Vh
Karsten

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 17-07-08 08:52

Karsten Krabbe wrote:

> Her er én af de sider, hvor der er dukket pop-up frem:
> http://www.trafikcenter.dk/
>
> Men på nuværende tidspunkt kommer der IKKE noget frem.

Jeg fik en pop-up
"http://www.vistaprint.dk/vp/free.aspx?GP=7%2F17%2F2008+3%3A50%3A13+AM"

Fra : Lars Madsen

Dato : 17-07-08 10:16

Karsten Krabbe wrote:

> [...]
> vil jeg gerne forhindre pop-up-vinduer. Altså noget à la en robot.txt, men

jeg ville nok kigge lidt på de statistik ting du har inkluderet f.eks.
<script language="JavaScript" src="http://m1.nedstatbasic.net/basic.js">
og lignende, det er før set at de er begyndt at smide popups op hos
deres 'kunder'.

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 15:21

"Lars Madsen" <daleif@RTFSIGNATUREimf.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og lignende, det er før set at de er begyndt at smide popups op hos deres

Min firefox snuppede også en, så ja nok en god ide at kigge lidt på de ting
som er indsat på siden.

Carsten Sørensen

Web: http://csnet.dk/html/

Fra : Karsten Krabbe

Dato : 17-07-08 19:25

Lars Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> <script language="JavaScript" src="http://m1.nedstatbasic.net/basic.js">
> og lignende, det er før set at de er begyndt at smide popups op hos

Hvilke af dem, ville du fjerne?

Den statistik du peger på, har jeg faktisk liggende på de sider, der er angrebet.
Så det kunne naturligvis være den, der er årsagen.

Men det peger jo tilbage til mit oprindelige sprøgsmål: Findes der ikke en kode
eller et skript, som blokerer for alle disse popups?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-07-08 19:55

"Karsten Krabbe" <karsten@forum.dk> skrev

> Men det peger jo tilbage til mit oprindelige sprøgsmål: Findes der ikke en
> kode
> eller et skript, som blokerer for alle disse popups?

Det tror jeg ikke at der gør.
Du kalder jo et javascript på en anden side, der trigger popupperne.
Så for at undgå det skal du have FTP-adgang til synderens hjemmeside, så du
kan ændre i deres kode.

Personligt ville jeg bare fjerne synderen.
Hvis det er fordi de tilbyder en type statistik som du ikke får via dit
webhotel, ville jeg lave min egen statistik i php, hvad jeg også har gjort
på én af mine hjemmesider, så jeg hurtigt kan få overblik over de ting der
interesserer mig (f.eks. browsernes udbredelse).

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-07-08 21:00

Karsten Krabbe <karsten@forum.dk> skrev :

>Men det peger jo tilbage til mit oprindelige sprøgsmål: Findes der ikke en kode
>eller et skript, som blokerer for alle disse popups?

Du har jo selv accepteret disse reklamer/popup'er.

Det er »betalingen« for at ha' en gratis statistik.

Læs http://webstats.motigo.com/service/ :

Advertising on Motigo Webstats?

Så det vil være en omgåelse af betingelserne at forsøge at
blokere for dem.
--
Kerim

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 17-07-08 21:26

Kerim Ellentoft wrote:

> Du har jo selv accepteret disse reklamer/popup'er.
>
> Det er »betalingen« for at ha' en gratis statistik.
>
> Læs http://webstats.motigo.com/service/ :
>
> Advertising on Motigo Webstats?

Føj for satan.

Fra : Karsten Krabbe

Dato : 17-07-08 21:45

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Det er »betalingen« for at ha' en gratis statistik.
>

> Så det vil være en omgåelse af betingelserne at forsøge at

Ja. Det har du ret i. Det har jeg ikke været opmærksom på.

Mvh
Karsten

PS. Jeg synes nu aldrig disse popups kommer frem på mit arbejde, hvis jeg kigger på
siden. Så firmaet må jo have en eller anden form for blokering

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-08 00:36

Karsten Krabbe skrev:

> PS. Jeg synes nu aldrig disse popups kommer frem på mit arbejde, hvis jeg kigger på
> siden. Så firmaet må jo have en eller anden form for blokering

Brugeren må gerne blokere. Det er hans (eller firmaets) eget
valg. Det er designeren der ikke må indbygge blokering i koden.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-07-08 06:08

Kerim Ellentoft wrote:

> Du har jo selv accepteret disse reklamer/popup'er.
>
> Det er »betalingen« for at ha' en gratis statistik.

Problemet er bare, at det er brugerne (de, der ikke har sørget for at få
blokeret for den slags), der således betaler for en statistik, som sidens
ejer ønsker.

Erik Ginnerskov

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-07-08 01:18

Karsten Krabbe skrev:

> Men det peger jo tilbage til mit oprindelige
> sprøgsmål: Findes der ikke en kode eller et
> skript, som blokerer for alle disse popups?

Jo, det gør Windows selv, hvis du opdaterer med
med Windows Update.

Hvor opdateret er din maskine?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Karsten Krabbe

Dato : 19-07-08 19:00

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvor opdateret er din maskine?

Pc'en bliver løbende opdateret, plus tjek for divese spyware o.l.

Men som andre har påpeget er det Mortigo-tælleren, der formentlig
er "synderen". Derfor er jeg ved at fjerne den fra mine
hjemmesider..