Runde hjørner med skyggeeffekt
Fra : Jakob

Dato : 16-07-08 15:10

Hej

Jeg eksperimenterer med at lave en side med skyggeeffekt. Indtil
videre har jeg fået lavet en grafikstump i Photoshop, der giver
noget af skyggeeffekten, men jeg vil gerne have runde hjørner
omkring sidens top og bund.

http://www.erlendloe.dk/skygge.htm

Er der nogen af jer, der kender en god tutorial eller lignende,
der fortæller, hvordan man laver runde hjørner med skyggeeffekt i
Photoshop?

På forhånd mange tak for hjælpen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Sahl

Dato : 16-07-08 20:22

"Jakob" <mejlholmjakob@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> videre har jeg fået lavet en grafikstump i Photoshop, der giver
> noget af skyggeeffekten, men jeg vil gerne have runde hjørner

Når du laver det som et stort billede så er du hæmmet af at det ikke kan
udvide sig i længden (eller højden om man vil). Hvis du laver 3 billeder som
er top, bund og siderne, så kan du justere højden automatisk. Hvis dine
sider aldrig bliver mere end 1000px som du har lavet pt. så er det
selvfølgelig ligegyldigt.

> Er der nogen af jer, der kender en god tutorial eller lignende,
> der fortæller, hvordan man laver runde hjørner med skyggeeffekt i
> Photoshop?

Et eller andet sted er der nok det du søger på denne side
http://www.tutorialized.com/

Henrik Sahl
http://www.sahlsa.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-07-08 02:41

On 16 Jul 2008 14:10:17 GMT, Jakob <mejlholmjakob@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen af jer, der kender en god tutorial eller lignende,
>der fortæller, hvordan man laver runde hjørner med skyggeeffekt i
>Photoshop?

Spørg i dk.edb.grafik - det er dér grafik-hajerne sidder.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj