Print sheet , height spørgsmål
Fra : Dude

Dato : 15-07-08 11:57

Hej alle!

Først en forklaring:
Jeg skal lave et seperat css printsheet.
Siden som skal bruge sheetet, indeholder en menu og en del grafik, som
jeg ikke vil have med i udskriften.
Det har jeg klaret ved at sætte display:none på alle elementer jeg ikke
vil have printet.
Hjemmesiden, består af en absolut placeret boks, på midten af skærmen.
Så jeg har placeret indholdet absolut i øverste venstre hjørne af
print-sheetet, og sat width til 100%
Boksen på siden har selvfølgelig en height, og derfor har jeg sat
overflow til visible, - for ikke at udskriften skal blive begrænset af
skærm-boksens height.

Det fungerer tilsyneladende.
BORTSET fra når der er for meget indhold, til at det kan være på 1
udskrift-side. Så ignoreres det overskydende tekst. Altså stadig kun 1
udskrift-side.

Er det fordi der er sat height på indholdsboksen? - Og kan jeg i så fald
fjerne height fra boksen, så indholdet får lov til at styre height på
boksen?

Kan nogen hjælpe, mon?

Mvh
John

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-07-08 12:31

Dude skrev:

> [...]
>
> Er det fordi der er sat height på indholdsboksen? - Og kan jeg i så fald
> fjerne height fra boksen, så indholdet får lov til at styre height på

Du har ramt hovedet på sømmet. Lige ud af ærmet
er løsningen i dit print stylesheet at sætte
position:static og fjerne height.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Dude

Dato : 15-07-08 14:40

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Du har ramt hovedet på sømmet. Lige ud af ærmet
> er løsningen i dit print stylesheet at sætte
> position:static og fjerne height.

Tak.

Men height er jo sat i hoved-stylesheetet. - Kan jeg "un-set" height, i
printsheetet?

Mvh
John

Fra : Martin

Dato : 15-07-08 15:04

Dude wrote:

> Tak.
>
> Men height er jo sat i hoved-stylesheetet. - Kan jeg "un-set" height, i
> printsheetet?

height:auto;