Hjælp til vindue i vindue.
Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-07-08 11:05

Hej alle.

Jeg har tænkt lidt på om man kunne åbne et vindue i et vindue.
fx hvis jeg har min hjemmeside, men gerne vil vise en anden
hjemmeside, uden jeg miste mit design.
Så der hvor der er hvidt på dette link, skal der kunne åbnes et
nyt vindue, som fylder det ud. Og det vindue skulle helst åbnes,
når man går ind på siden. Er det noget der kan lade sig gøre??
http://www.kviknaestvedbtk.dk/kvikhold.php

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-07-08 12:14

Anders Pedersen skrev:

> Jeg har tænkt lidt på om man kunne åbne et vindue i et vindue.
> fx hvis jeg har min hjemmeside, men gerne vil vise en anden
> hjemmeside, uden jeg miste mit design.

Det kan man godt ved hjælp af frames. Det rejser imidlertid nogle
problemer.

Først det juridiske:
At indlejre en andens side i sit eget design kaldes "at frame
siden". Det skyldes dels at man bruger frames til det, og dels at
"to frame somebody" på engelsk betyder "at snyde en eller anden".
Det er nemlig ulovligt (et brud på lov om ophavsret).

Så det praktiske:
Man kan selvfølgelig godt indbygge sine egne undersider i en
frame på en hovedside, men når brugeren linker dertil bliver han
snydt. Nlæste gang han åbner linket, er det ikke den ønskede side
han får, men hovedsiden med dens standardindhold. Den slags
bogmærker holder man hurtigt op med at bruge.

--
Bertel