Gradient-baggrund
Fra : Jakob

Dato : 14-07-08 10:38

Hej Forum

Jeg vil gerne lære at lave gradient-baggrunde til min hjemmeside.
Jeg har forsøgt mig i Photoshop, men som I kan se på siden
herunder, bliver resultatet ikke helt godt.

Baggrundsbilledet får en række lyse striber gående fra venstre
bund mod højre top, er der nogle af jer, der har et bud på, hvad
jeg gør galt?

http://www.erlendloe.dk/gradient.htm

Kender I nogle gode Photoshop-tutorials om gradient-baggrunde?

På forhånd mange tak for hjælpen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Sahl

Dato : 14-07-08 14:06

"Jakob" <mejlholmjakob@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Baggrundsbilledet får en række lyse striber gående fra venstre
> bund mod højre top, er der nogle af jer, der har et bud på, hvad

Den med hvid/sort ser da ok ud.

Skal det være horisontal eller vertical ? Prøv at se på denne side
http://www.tankedup-imaging.com/css_dev/css-gradient.html hvor det du skal
notere er at billedet skal være 1px og så benytter man repeat-x eller
repeat-y alt afhængigt af hvilken vej det skal gå.

> Kender I nogle gode Photoshop-tutorials om gradient-baggrunde?

Denne her burde kunne bruges
http://www.zianet.com/cdrmom/LF/Helps/Gradient.htm

Henrik Sahl
http://www.sahlsa.dk

Fra : Jens Heinrich Weber-~

Dato : 15-07-08 00:30

Jakob wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg gør galt?
>
> http://www.erlendloe.dk/gradient.htm
>
> Kender I nogle gode Photoshop-tutorials om gradient-baggrunde?

Det er simpelt nok :)
-Sort & hvid er i hver sin ende af farveskalaen, derfor er der et
maksimalt antal nuancer imellem, og på et så lille areal, er der
ikke plads til alle de nuancer, derfor bliver overgangen ujævn!
Løsningen vil være at lave arealet større, eller at finde nogen
farver, som er en del tættere på hinanden.

Ps. Indlægget var henvendt til din sort/hvide boks, da jeg ikke
umiddelbart kan se et baggrundsbillede, men hvis det ikke var
ovennævnte boks, som du talte om, så overvej alligevel teorien om
farveskalaen, altså at der kan være for mange nuancer, på et for
lille areal. Dog kan det også fungere den anden vej, i den forstand
at der kan være for få nuancer, på et for stort areal.

Mvh. Jens Heinrich Weber-Nielsen