nyhedsgrupper / Udbydere
Fra : Per Andreasen

Dato : 15-07-08 14:05

Jeg skiftede for en del år siden udbyder fra TDC til Cybercity og blev i
første omgang meget ked af, at jeg ikke længere kunne bruge nyhedsgrupperne
og få råd af alle de kompetente personer, der befandt sig der. Det viste sig
imidlertid at være enkelt at skifte nyhedsserver til newsbin.cybercity.dk og
så var problemet løst. Det var de samme nyhedsgrupper som før, jeg kunne
disponere over (så vidt jeg da kunne se).
Nu har jeg en plan om at skifte igen, og jeg er ikke sikker på, at den nye
udbyder (Fullrate) har en tilsvarende nyhedsgruppefunktion. Mit spørgsmål er
derfor:
Kan man frekventere disse nyhedsgrupper uden angivelse af udbyder og i
bekræftende fald, hvordan?
Jeg ved godt, at Google Newsgroup eksisterer, men jeg mener ikke, at alle
grupper findes her.

På forhånd tak for svaret Per Andreasen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-07-08 14:20

Per Andreasen skrev:
> [...]
> bekræftende fald, hvordan?
> Jeg ved godt, at Google Newsgroup eksisterer, men jeg mener ikke, at alle

Nej, Fullrate har hverken news-server eller mail (dog smtp-server), kun
internetforbindelse og telefoni.

Google groups omfatter så vidt jeg ved alle usenet-grupper samt en hel
masse som brugerne kan oprette selv. Det afgørende er, om man synes det
er sjovt at læse via www-læseren. Har prøvet det i en periode og synes
der både er fordele og ulemper.

For de danske grupper og et antal mere eller mindre specielle
nørd-grupper findes den gratis news.sunsite.dk

Ellers kan man betale sig til en hvilken som helst service, som andre
vil være mere kvalificerede til at oplyse om hvis det er det du vil.
Bl.a. ser det ud til at binære grupper (guderne må vide hvorfor) er et hit.

--
Niels

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-07-08 01:11

Hej Niels P Sønderskov, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> For de danske grupper og et antal mere eller mindre specielle
> nørd-grupper findes den gratis news.sunsite.dk

Med pt. 18.817 grupper er der faktisk _mange_, som ikke er spor
nørdagtige. Hvis de ellers holder den pænt opryddet for døde og
nedlagte grupper (hvilket få gør, da det er et hestearbejde), er det
nok tæt på det totale antal aktive usenetgrupper.

Men bortset fra den sidebemærkning vil jeg også gerne stå på listen
over dem, der varmt anbefaler Sunsites server. Jeg har haft den som
ekstraserver i snart 10 år, og den kører fornemt.

Fx bruger jeg den fremfor TDC's (som jeg er kunde hos), hvis jeg skal
bruge en anden end lige den specielle, som jeg anvender default.

Iøvrigt har Sunsite den betingelse, at man anvender valid mailadresse.
En God Ting (TM) som alle newsudbydede burde have.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-07-08 21:43

Niels P Sønderskov wrote:
> Bl.a. ser det ud til at binære grupper (guderne må vide hvorfor) er et hit.

Porno og piratkopier? Eller bare piratkopier af porno...

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-07-08 15:05

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk>
skrev:

> Kan man frekventere disse nyhedsgrupper uden angivelse af udbyder

Nej. Det kan det ikke engang hos din nuværende udbyder. Man skal
specificere hvilken newsserver man vil benytte.

Hvis ikke internetudbyderen stiller en til rådighed - og det gør
Fullrate ikke - så kræves der derudover login og kodeord.

Men du mente måske at man ikke behøvede specificere at man har
Fullrate som udbyder? Det skal man slet ikke. Det kan du ikke
engang komme til selv om du gerne vil.

> Jeg ved godt, at Google Newsgroup eksisterer, men jeg mener ikke, at alle
> grupper findes her.

Der tager du fejl. Google har alle grupper der ikke er binære.

--
Bertel

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-07-08 23:58

"Bertel Lund Hansen" <> skrev i meddelelsen ...

> Der tager du fejl. Google har alle grupper der ikke er binære.

Ikke sandt. Jeg kan da nævne ihvertfald en gruppe der ikke er
i google.

mvh
Henning

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-07-08 10:16

Henning Præstegaard skrev:

> Ikke sandt. Jeg kan da nævne ihvertfald en gruppe der ikke er
> i google.

Hvilken?

--
Niels

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-07-08 11:30

"Niels P Sønderskov" <> skrev i meddelelsen ...

> Hvilken?

alt.os.linux.ubuntu

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-08 12:06

Henning Præstegaard skrev:

> alt.os.linux.ubuntu

Den har heller ikke alt.se.min.lille.kanin.

Hvad er baggrunden for at den skulle have alt.os.linux.ubuntu?
Stofanet fører den heller ikke.

--
Bertel

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-07-08 12:36

> Den har heller ikke alt.se.min.lille.kanin.

Den der var unødvendig Bertel.

> Hvad er baggrunden for at den skulle have alt.os.linux.ubuntu?
> Stofanet fører den heller ikke.

Både TDC og Giganews, som jeg bruger, har alt.os.linux.ubuntu

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-08 13:16

Henning Præstegaard skrev:

> Den der var unødvendig Bertel.

Måske. I den tråd som Frank Damgård linker til, kan man bl.a.
læse:

   The reason it has not propagated widely and unconditionally
   is because of BIG FLAWS in its creation procedure, Usenet
   group creation procedures were not followed. But FORCE OF
   NUMBERS can overcome these indiscretions!

--
Bertel

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-07-08 13:15

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Hvad er baggrunden for at den skulle have alt.os.linux.ubuntu?
> Stofanet fører den heller ikke.

Men kommer der et request på det i telia.internet.newsservice kunne det
ske at den blev oprettet

--
-René

Fra : Frank Damgaard

Dato : 16-07-08 12:36

Henning Præstegaard skrev:

> alt.os.linux.ubuntu

årsagen er måske delvist forklaret her:

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-07-08 13:12

Frank Damgaard skrev:

> årsagen er måske delvist forklaret her:

Ok, altså gruppestifternes egen fejl. Det kan man nok ikke laste Google
Groups for.

--
Niels

Fra : Frank Damgaard

Dato : 16-07-08 13:36

Niels P Sønderskov skrev:

> Ok, altså gruppestifternes egen fejl. Det kan man nok ikke laste Google
> Groups for.

nej,

men ellers ser det ud til alt.os.linux.ubuntu findes på
både news.sunsite.dk og newsserverne fra http://motzarella.org/
(begge text-only)

Og har man brug for newservere til de binære grupper på usenet,
så findes flere betalingsservere der kan levere den service.

Fra : ShutEye

Dato : 15-07-08 20:26

<klip>
> [...]
> er
> derfor:
> Kan man frekventere disse nyhedsgrupper uden angivelse af udbyder og i

Fullrate har ikke newsserver - har selv Fullrate.

Hvis jeg forstår dig ret så vil du blot undgå at skifte newsserver hvis du
skifter udbyder?
Bruger selv http://dotsrc.org/usenet/ (aka sunsite) og det virker fint,
ingen binære grupper dog.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-08 21:09

In article <487cf9d5$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>,
"ShutEye" <no@no.no> wrote:

> Bruger selv http://dotsrc.org/usenet/ (aka sunsite) og det virker fint,
> ingen binære grupper dog.

Sunsite er ikke en seriøs news_udbyder, serveren drives af en flok
nørder med pubertetsproblemer, som har et meget umodent syn på hvordan
man bør drive en news-server med dertil hørende abuse-afdeling.

Hvis du i en gruppe skriver noget, som nogle af gruppens brugere ikke
ka' li, så risikerer du, at Sunsite lukker for din konto, Sunsites
abuse-handling tager nemlig ikke stilling til substansen i de klager de
modtager, de tæller kun hvor mange klager der er, og kommer der 5-10
klager over en bruger, så bliver hans konto lukket.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - 3650 Ølstykke - 47 17 56 22 - 40 33 69 40

Fra : ShutEye

Dato : 15-07-08 21:15

Jeg skrev:

> [...]

Det passer.

> [...]
> modtager, de tæller kun hvor mange klager der er, og kommer der 5-10
> klager over en bruger, så bliver hans konto lukket.

Åh nej dog! En gratis konto bliver lukket!!!
Tag en slapper :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-08 21:42

Niels Riis Ebbesen skriver:

> Sunsite er ikke en seriøs news_udbyder, serveren drives af en flok
> nørder med pubertetsproblemer

Nå, kender du dem da ?

> [...]
> modtager, de tæller kun hvor mange klager der er, og kommer der 5-10
> klager over en bruger, så bliver hans konto lukket.

Nå, har du da oplevet det?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 15-07-08 22:17

Per Andreasen skrev:
> [...]
> bekræftende fald, hvordan?
> Jeg ved godt, at Google Newsgroup eksisterer, men jeg mener ikke, at alle

Jeg har her Profiber bredbånd som virker fint, men de tilbyder ikke
News. Så jeg bruger nu sunsite.dk det virker fint her ved mig! .
/KE Kofod

--
System:
Linux