send indstillinger hos TDC
Fra : otv

Dato : 11-07-08 10:32

Jeg har installeret nyt software på en ven's computer.

Vi har lidt problemer med at sende mail (kmail).

Er der en anden kunde hos TDC som vil være behjælpelig med de rigtige
indstillinger i send.

Han har førsøgt sig hos TDC Support, men de kender kun svaret: supporterer
ikke Linux.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Holst

Dato : 11-07-08 10:39

otv wrote:

> [...]
> indstillinger i send.
>
> Han har førsøgt sig hos TDC Support, men de kender kun svaret: supporterer

Deres SMTP-server skulle ifølge min Thunderbird hedde smtp.mail.dk på
port 25, men jeg har nu ikke brugt den længe, idet jeg bruger en anden.
Men den virker nok stadig.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 10:53

Holst wrote:
> Deres SMTP-server skulle ifølge min Thunderbird hedde smtp.mail.dk på
> port 25, men jeg har nu ikke brugt den længe, idet jeg bruger en anden.
> Men den virker nok stadig.

Det gør den hos min far, så mon ikke at den også gør det hos andre

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 11-07-08 11:04

Hej Jesper

> Det gør den hos min far, så mon ikke at den også gør det hos andre

Den kan også hedde pasmtp.tele.dk

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 11-07-08 11:10

Max wrote:

> Den kan også hedde pasmtp.tele.dk

Den du nævner er vist den gamle SMTP-server til Proaccess-abonnenterne.
Om de to er den samme i dag, ved jeg ikke.

Der er vist også en asmtp.mail.dk, som kræver login.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 22:38

Holst wrote:

> Den du nævner er vist den gamle SMTP-server til Proaccess-abonnenterne.

Det er den TDC Erhverv-kunder får, hvis ikke de har en SMTP-server selv.

> Om de to er den samme i dag, ved jeg ikke.

Det tror jeg ikke. smtp.mail.dk er set i diverse bl's - det er
pasmtp.tele.dk ikke.

> Der er vist også en asmtp.mail.dk, som kræver login.

Korrekt.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 12-07-08 07:23

Jesper Poulsen wrote:

> Det tror jeg ikke. smtp.mail.dk er set i diverse bl's - det er
> pasmtp.tele.dk ikke.

Hvad er bl's?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 09:36

Holst wrote:

> Hvad er bl's?

Black Lists

http://en.wikipedia.org/wiki/DNSBL#Terminology

Jesper Poulsen

Fra : Lars E. P.

Dato : 11-07-08 11:06

Fri, 11 Jul 2008 11:38:41 +0200, skrev Holst <newsfeb08@shelter.dk> :

>Deres SMTP-server skulle ifølge min Thunderbird hedde smtp.mail.dk på
>port 25, men jeg har nu ikke brugt den længe, idet jeg bruger en anden.
>Men den virker nok stadig.

Man kan også bruge asmtp.mail.dk og port 587. Men så skal man huske at
sætte hak ved 'Min server kræver godkendelse'.

Hilsen Lars

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 11-07-08 12:53

Lars E. P. skrev:
> Man kan også bruge asmtp.mail.dk og port 587. Men så skal man huske at
> sætte hak ved 'Min server kræver godkendelse'.

asmtp.mail.dk og port 25 virker ellers fint her.
Jeg har bredbånd fra YouSee (TDC Kabel TV).
Husk også at angive brugernavn og adgangskode, hvis du vælger at bruge
asmtp. Brugernavnet vil typisk være ens kundenummer, og adgangskoden,
den samme, som når man henter e-mails.

//Marco

Fra : Holst

Dato : 11-07-08 12:57

Marco Rasmussen wrote:

> asmtp.mail.dk og port 25 virker ellers fint her.

Også hvis du ikke er på TDC's net?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-07-08 13:29

> Også hvis du ikke er på TDC's net?

Det er den samme server du fanger på begge porte, så hvis ikke der er
blokeret for port 25 på den forbindelse man selv sidder på bør forskellen
være ens.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Holst

Dato : 11-07-08 13:42

Michael Kjærsgård wrote:

> Det er den samme server du fanger på begge porte, så hvis ikke der er
> blokeret for port 25 på den forbindelse man selv sidder på bør forskellen
> være ens.

Absolut. Men så vidt jeg ved, kan man ikke tilgå port 25 udefra hos TDC.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-07-08 13:46

> Absolut. Men så vidt jeg ved, kan man ikke tilgå port 25 udefra hos TDC

På deres ADSL-forbindelser, snakker vi ikke om mailserveren :)

telnet asmtp.mail.dk 25

220 asmtp.mail.dk ESMTP server (InterMail vG.3.00.03.01
201-2196-126-102-2008031
5) ready Fri, 11 Jul 2008 14:44:38 +0200

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 22:42

Holst wrote:

> Absolut. Men så vidt jeg ved, kan man ikke tilgå port 25 udefra hos TDC.

På visse TDC-forbindelser kan man heller ikke komme ud via port 25. Det
er de forbindelser asmtp.mail.dk er beregnet til.

Min TDC-forbindelse er dog åben på port 25 både ind og ud.

Jesper Poulsen

Fra : Per H

Dato : 11-07-08 11:11

On Fri, 11 Jul 2008 11:38:41 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
skrev:

>Deres SMTP-server skulle ifølge min Thunderbird hedde smtp.mail.dk på
>port 25, men jeg har nu ikke brugt den længe, idet jeg bruger en anden.
>Men den virker nok stadig.

Ja den virker helt fint på den port

per

Fra : otv

Dato : 11-07-08 13:33

otv skrev blandt andet:

> Vi har lidt problemer med at sende mail (kmail).

Hej Gruppe.

Tak for alle Jeres forslag.

Svaret ser ud til at være (i vores tilfælde):

Vært = asmtp.mail.dk
Port = 25

Server kræver godkendelse = Ja.
Brugernavn = 1200 ... osv.
Kodeord = *********

Blot kan man undre sig over at "den skrappe fyr" hos TDC-support ikke kunne
klare den.

--
i al fredsommelighed, Ole.

Fra : Holst

Dato : 11-07-08 13:44

otv wrote:

> Blot kan man undre sig over at "den skrappe fyr" hos TDC-support ikke kunne
> klare den.

Det kunne de sikkert også. Du skulle bare have sagt, at I brugte Windows.

Eller også skulle du have omformuleret dine spørgsmål.

Som Amiga-bruger frem til 2004 og kunde hos TDC fandt jeg hurtigt ud af,
at de få gange, hvor jeg ringede ind til dem, var det en fordel ikke at
fortælle, at jeg sad ved en Amiga.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-08 14:38

Hej otv, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Er der en anden kunde hos TDC som vil være behjælpelig med de
> rigtige indstillinger i send.

Som Michael skriver i <news:g57klk$2k3l$1@newsbin.cybercity.dk>.

Jeg har brugt asmtp hele tiden (dvs. fra jeg skiftede til TDC i januar
2006). Mest fordi der gennem over et år forinden var en masse snak om,
at deres smtp-server ville blive lukket.

Desværre er asmtp-serveren ret sløv, når man sender. Jeg tror, at de
har en Amiga 128 til at styre det godkendelsesnoget

> Han har førsøgt sig hos TDC Support, men de kender kun svaret:
> supporterer ikke Linux.

Han kan sikkert heller ikke finde rundt på deres kaotiske site, men det
kan vitterlig findes på fx:
<http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6005>.

Og ja, man savner i den grad en fiks lille oversigtsside.
Hos World Online var der - udover de lange og individuelle sider
(hvordan man sætter OE op til mail, til news, IE op etc. etc.) - én
lille fiks side, der hed noget med "Quick references" (eller noget i
den stil).

Den listede ganske enkelt alle deres tjenester med én linje til hver.
Dvs. a la:
'*Mail*. POP3: mail.worldonline.dk, port 25. SMTP: smtp...etc.'

Fabelagtig lækker opstilling, hvor man kunne se alle nødvendige
oplysninger på under en snes linjer.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Holst

Dato : 11-07-08 14:57

Rudi Stegen wrote:

> Desværre er asmtp-serveren ret sløv, når man sender. Jeg tror, at de
> har en Amiga 128 til at styre det godkendelsesnoget

Interessant. Kan du ikke fortælle mig om denne Amiga 128, for en sådan
har jeg ikke hørt om ...

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-07-08 15:57

Isang tao pinangalanan, Holst nagsulat:

>Interessant. Kan du ikke fortælle mig om denne Amiga 128, for en sådan
>har jeg ikke hørt om ...

Amiga128 havde større hukommelse end commodore 128 og var forløberen
for amiga 500..... søg på Google, der er masser af information.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 22:44

Claus Frørup wrote:

> Amiga128 havde større hukommelse end commodore 128 og var forløberen
> for amiga 500..... søg på Google, der er masser af information.

*LOL*

Jesper Poulsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-07-08 14:57

> Den listede ganske enkelt alle deres tjenester med én linje til hver.
> Dvs. a la:
> '*Mail*. POP3: mail.worldonline.dk, port 25. SMTP: smtp...etc.'

http://iptools.dk/smtp.php er en anden form for oversigt, lister kun
SMTP-server, men til gengæld for mange selskaber :)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-08 17:01

Hej Michael Kjærsgård, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> http://iptools.dk/smtp.php er en anden form for oversigt, lister
> kun SMTP-server, men til gengæld for mange selskaber :)

Den er så gu da da ret smart

Iøvrigt fandt jeg resterne af tidligere omtalte side, omend desværre
ikke den med flest oplysninger (Wayback Machine har ikke den, som
jeg egentlig søgte på), men alligevel:

<http://web.archive.org/web/20011107124007/http://www.worldonline.dk/support/tekinfo/tekinfo.html>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 22:46

Michael Kjærsgård wrote:

> http://iptools.dk/smtp.php er en anden form for oversigt, lister kun
> SMTP-server, men til gengæld for mange selskaber :)

Den er bare faulty. SMTP-serveren for min IP-adresse skal være
pasmtp.tele.dk og ikke mail.tele.dk.

Jesper Poulsen