Åbne IE links fra OE forkert størrelse vi~
Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-08 11:44

Hej

Så er den gal igen..

Efter en komplet geninstallering af XP home (som jeg har gjort utallige
gange) åbner IE 7.0 i forkert størrelse, (et vindue) når jeg klikker på et
link fra OE.

Det er samme image, der installeres fra, og Xp er fuldt opdateret.

Jeg har prøvet alle de gængse metoder:

- Åbne og trække vinduet til korrekt størrelse og så afslutte med enten
shift eller control nede.
- Tilføje diverse kommandoer i registreringsdatabasen
- Tvinge IE til altid at åbne maksimeret
osv osv..

Det vil bare ikke, det er hvergang et vindue, der åbner og ikke maksimeret.

Jeg har oplevet det en enkelt gang før, men der forsvandt det af sig selv...

Normalt virker een af de gængse metoder til at løse problemet

Nogle ideer?

Claus

Fra : Knud Erik

Dato : 28-07-08 14:44

> [...]
> selv...
>
> Normalt virker een af de gængse metoder til at løse problemet

Hej
Hent denne fil og pak den ud til Skrivebordet. Dobbeltklik på IEReg.bat -
når den er færdig, genstart PC.
http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Den registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE
Måske det kan hjælpe

Knud Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-08 16:22

Knud Erik skrev bl.a. følgende:

> [...]
> http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
>
> Den registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE

Næh, desværre...

Det er jo en helt ny installation, så der skulle ikke være noget i
stykker...

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-07-08 17:04

Claus Tersgov wrote:

> Det er jo en helt ny installation, så der skulle ikke være noget i
> stykker...

Det er jo Windows - alt kan ske.

Jesper Poulsen

Fra : Per

Dato : 28-07-08 18:25

Claus Tersgov < nospamnews@tersgov.dk > skrev følgende:

> [...]
>
> Jeg har oplevet det en enkelt gang før, men der forsvandt det af sig selv...
>
> Normalt virker een af de gængse metoder til at løse problemet

Hej Claus,

Prøv følgende:

1) Åbn et IE vindue
2) Åbn et nyt IE vindue (ikke som faneblad!)
3) Luk det bagerste vinde = det som du åbnede som det første.
4) Ret det tilbageværende vindue til med hensyn størrelse og placering
ved at trække i vinduet.
4) Når det har den størrelse, som du ønsker - så hold CTRL nede, mens du
klikker på vinduets røde kryds.

Så skulle vinduet være i den ønskede størrelse næste gang du åbner IE.

Jeg håber du forstår den lidt kringlede forklaring ...

Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-08 20:59

Per skrev bl.a. følgende:

> Prøv følgende:

Mage tak, det virkede sgu!

Det er mærkeligt, fordi jeg har ellers prøvet det flere gange med
forskellige taste kombinationer og rækkefølger. Nettet siger nogle steder
ctrl og andre steder shift..

Men nu virker det som det skal. Det er besynderligt, at et simpelt link i OE
kan opføre sig så anderledes. Alle andre typer af links og genveje virkede
som det skal.

Alle de andre gange jeg har geninstalleret har jeg bare trukket i det
vindue, OE åbnede, og så var det i orden, men som jesper siger, det er jo
vindåvs

Claus