Firefox 3.0.1: Bookmarks toolbar
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 26-07-08 08:09

Jeg kører Firefox 3.0.1 på Linux.
Jeg har rigtig mange foldere i Bookmarks toolbar - er det muligt at udvide
toolbar'en, så den indeholder mere end een linie? Jeg ville gerne kunne se
alle foldere hele tiden uden at skulle ud under ">>".

Desuden: Findes der en knap, som lukker alle faneblade?

Mvh.
Morten Lehrmann

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-07-08 08:30

Morten Lehrmann skrev:

>Desuden: Findes der en knap, som lukker alle faneblade?

Close all tabs https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/2914
desværre er den ikke kompatibel med Firefox 3.* , men du kan redigere den
selv så den kan bruges i 3'eren, eller du kan hente en redigeret en på
http://klattrup.dk/close_all_tabs-1.1-fx.xpi

Dit første spørgsmål aner jeg intet om, bruger ikke den irriterende toolbar.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-08 10:29

Morten Lehrmann skrev:
> [...]
> toolbar'en, så den indeholder mere end een linie? Jeg ville gerne kunne se
> alle foldere hele tiden uden at skulle ud under ">>".

Du skal finde din profil. Det er vist lidt forskelligt, hvor
den ligger i de forskellige Linux-distributioner, men
normalt ligger den her:
~/.mozilla/firefox/profiles

Åbn mappen "tilfældigetegn.defalut" => Åbn mappen Chrome =>
Åbn mappen UserChrome-Examples.css, og indsæt nedenstående
kode sidst i filen:

/* Multi-row bookmarks toolbar for Firefox 3*/
#bookmarksBarContent
{display:block !important;}
..places-toolbar-items
{display:block !important;
height: 35px !important;
overflow-y:auto !important;}
#bookmarksBarContent toolbarseparator
{display:inline !important;}
#bookmarksBarContent .bookmark-item
{visibility: visible !important;}
..chevron {height: 0px !important;}

Gem filen med navnet UserChrome.css og genstart Firefox. Du
skal muligvis rette højden fra de 35px til et andet tal, det
afhænger bl.a. af din skærmopløsning. Bemærk, at du sagtens
kan få plads til mange linjer ved at angive en passende
højde. Firefox skal genstartes hver gang du har ændret i filen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 26-07-08 10:50

Begge jeres forslag gav mig præcist, hvad jeg ønskede. Mange tak.
Jeg satte højden til 100px, så har jeg plads til tre linier, hvilket passer
fint, da jeg har omkring 40 foldere.

Jeg åbner praktisk talt altid en hel folder med bogmærker ad gangen. Derfor
synes jeg Bookmarks Toolsbar er uhyre praktisk. Men det giver mange åbne
faneblade, så <Close All Tabs> er meget handy.

Mvh.
Morten Lehrmann